Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Onkohan minulla syöpä?

Aivo- /kuulohermonkasvain? Magneettiin menossa, pelottaa tajuttomasti!

kolme viikkoa sitten sain illalla kovan huimauskohtauksen, yöllä kävin yökkimässä, mutta en oksentanut. Pelottava tilanne ja olin jo soittamassa ambulanssia, mutta en sitten soittanut. Seuraavana päivänä kävin terveyskeskuksessa, missä minulla diagnosoitiin vestibulaarineuroniitti eli (välikorvan) tasapainoelin mennyt rikki, myös välikorvan tulehduksesta kai puhutaan. Huimaus lieveni, mutta olo oli epätodellinen ja hutera. Päätä alkoi särkeä takaraivolta ja ja silmän taakse tuli paine sekä korvan kohdalle myös. Kävin taas viikon päästä lääkärillä, joka totesi kaiken olevan ok, tuosta vestibulaarineuroniitista paraneminen voi viedä useita viikkoja. Sitten alkoi korvan ja oikean silmän takaa paine kasvaa ja korva oli kunnolla kipeä. Maanantaina aamulla heräsin kovaan päänsärkyyn, mikä oli alkanut yöllä. Otin panacodin ja kaksi 400 buranacapsia ja menin nukkumaan. Vähän helpotti, mutta pelkään niin kovasti aivokasvainta, että hakeuduin yksityiselle korvalääkärille. Hän teki kattavat neurologiset tutkimukset ja ei osannut sanoa syytä korvan ja silmän paineelle. Itse kuitenkin pyysin lähetteen magneettikuvaan. Kun hän teki neurologisia testejä ja käski minun seisoa silmät kiinni, kädet edessä pitkään paikallani, lähdin kaatumaan oikealle eli tuon vaurioituneen korvan tasapainoelimen suuntaan. Tästä kuitenkin sanoi, ettei ollut normaali tilanne ja kuulemma ennustaa patologista löydöstä. Mikä siis, ennustaa, että magneettikuvassa löytyy jotain? Olen suunniltani pelosta. Sain ajan magneettikuvaan torstaille. Tuota oikeaa korvaa särkee tälläkin hetkellä, silmän takana on taas outo tunne. Joudun tarkentamaan katsetta vähän väliä kun tuntuu, etten oikein näe. Kuitenkin lääkäri sanoi, ettei ole huolissaan ollenkaan eikä huimaus ja muut oireeni viittaa aivokasvaimeen. Mutta mitä ihmettä, en usko häntä!! Pelkään ihan hirveästi

Lääkäri puhui jotain kuulohermonkasvaimesta, mihin kyllä oireeni sopisivat. Olen googlettanut "paine korvan takana" ja linkki vie tekstiin, missä kerrotaan tästä kuulohermonkasvaimesta ja siinä oireena juuri paine korvan takana.

Nyt menin lukemaan artikkelin kahdesta lähes ikäisestäni naisesta, joilla aivokasvain. Toisella alkanut juuri korvakivulla. Sekoan täysin.

Olen 36-vuotias ja lapsia liuta. Tämä on kyllä aivan tuskallista odottelua.

Miiu | 7.4.2010 klo 09:15:55