Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Onkohan minulla syöpä?

Re: Kipu vasemmassa kylkiluun reunassa (rusto-osassa ?)

Itselläni on ollut vasemalla puolella kylkiluun rustossa kipu jo n.10vuotta. Siihen ilmaantui myöskin kova "patti". Pelästyin kauheasti sen ilmaannuttua, enkä uskaltanut lääkärin pakeille, koska epäilin sen olevan kasvain (heti epäilee pahinta).

Rohkaistuin kuitenkin ja lääkäri epäili heti tuota tiezen oireyhtymää, kävin ultrassa vielä missä "vahvistettiin diagnoosi". Kauan söin särkylääkkeitä, ei auttanut, kipu voimistui aina liikkeestä. Laitettiinpa siihen myös kerran kortisonipiikki. Aloin epäillä diagnoosia ja vaadin päästä uusiin tutkimuksiin.

Röntgen ja magnettikuvaus ei näyttänyt mitään. Passitettiin vain fysioterapiaan ja meinattiin kallonkutistajallekin lähettää jos kivut olisikin vain päässä:) Lopuksi pääsin TT kuvaan mistä vihdoin löytyi syy kivuille: kylkiluun rusto kasvanut (tuntemattomasta syystä) 4,5cm liian pitkäksi (verrattuna toiseen puoleen). Siirto Meilahden sairaalaan (Kirurgisesta), jossa lääkäri totesi että ei ole harvinainen tila, mutta harvoin vaatii leikkausta. Minun tapauksessa ylimääränen rusto joudutaan poistaa rajun kipuilun takia.

Tämä tiezen on yleisnimitys kylkikivuille mitä lääkärit ei osaa muuten selittää (kuten ärtynyt suoli). Nämä patit ovat hyvin usein ruston liikakasvua, joillain kivuttomat ja joillain kivuliaat. Näin minulle lääkäri kertoili.

Sain itseni potkittua lääkäriin ajatuksella: jos jotain vakavaa on, se saadaan esille ajoissa ja minua autetaan! Se stressi mitä tietämättömänä omasta tilanteesta päässänsä yksin pyörittelee tuo mukanansa monia vaivoja. Voimia sinulle tilanteen selvittämiseen!

(nimim. edelleen leikkausjonossa:)

varpu1 | 9.2.2010 klo 13:25:38