Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Onkohan minulla syöpä?
Re: melanooman toteamisesta
Kävin näyttämässä luomeani selässä viimeisenä työpäivänäni ennen kesälomalle jäämistä eli heinäkuun puolessa välissä ja lääkäri päätti heti ottaa sen pois ja koversi varuilta heti n. 1 cm ympäriltä tervettä kudosta. Niin se vain oli, että kumpakin " tiesimme " että syöpää se on. Otettiin koepala ja kahden viikon päästä oli puhelimessa vastaajassa viesti, että pitäisi ottaa yhteyttä koetuloksista johtuen. Elokuun puolessa välissä laitettiin väriainetta ja radioisotooppeja kohdalle josta luomi poistettiin, seurattiin mihinkä lähinpään imusolmukkeeseen ne kulkeutuivat ( ns. vartijaimusolmukkeet )sen jälkeen seuraavana päivänä leikattiin lisää tervettä kudosta pois entisen luomen kohdalta ja poistetiin ne ilmusolmukkeet kainalosta joihin mahdolliset etäpesäkkeet olisivat " juurtuneet " jos etäpesäkkeitä melanooma olisi ehtinyt lähettää.Isotoopit ja väriaineet paljastivat ne imusolmukkeet joihin nesteet liikkuvat ko. luomen kohdalta.
Ne olivat puhtaat eli on todennäköistä ( niin juuri todennäköistä ) että ko. melanooma ei ole ehtinyt lähettämään etäpesäkkeitä. Lisäksi tutkitiin röntgenillä keuhkot.
Olen taipuvainen uskomaan että minulla oli syöpä ja nyt ei enää ole. Kainalossa ei vieläkään ole täysin tuntoa ja turvotustakin vielä esintyy mutta korjautuminen voi kestää kuulemma useita vuosia. Ensimmäinen jälkitarkastus on helmikuussa jossa ilmeisesti vain katsotaan onko tullut uusia luomia tai muutoksia luomiin.
Ajattelen joka päivä syöpää ja on vaike katsoa itseään ja luomiaan peilistä. Näin se vaan on, syöpä on yksinkertaisesti paska juttu vaikka se olisikin tältä erin minulta poissa
- Re: melanooman toteamisestaLuvaton
- Re: melanooman toteamisestaSanna81
- Re: melanooman toteamisestaSanna81
- koepala otettuminea