Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Onkohan minulla syöpä?

Re: Kainalossa "kyhmy", mikä tuomio?

Hei Pippan!
Kannattaa kaikki kyhmyt aina tarkistuttaa.

Minulla on ollut vas. kainalossa ylimääräinen rintarauhanen, jossa jopa pieni nänninalku. Rauhanen tuotti maitoa lapsen syntymän jälkeen ja kuukautisten aikana aina turposi kuten muutkin rintarauhaseni. Rauhanen tuli esiin kylläkin vasta toisen lapseni syntymän jälkeen. Aikaisemmin se ei ollut vaivannut, enkä ollut sitä edes huomannut.
5 vuotta sitten sairastuin lobulariseen rintasyöpään, joka todetttiin oikeassa rinnassani rinnnan oikealla sivulla. Ensin osapopisto, kuukauden kuluttua kokopopoisto, koska kyseessä
oli monialkuinen lobulaarinen rintasyöpä. Epäiltiin sen alkuja olevan muuaallakin rinnassa, ei onneksi ollut.
Vas. kainalossa olevan ylimääräinen rintarauhanen oirehti kuukautisten aikoihin ja välillä muulloinkin. Kun minulle tehtiin tram-rinta 3 vuoden kuluttua kokopoiston jälkeen, pyysin plastiikkakirurgia poistamaan myös ylimääräisen maitorauhasen vas. kainalosta. Niinpä se poistettiin ja nyt ei ole sen osalta ollut minkäänlaista vaivaa eikä tarvitse pelätä, josko syöpä olisi ilmaantunut kainaloon. Syöpäni on kohtalaisen kiltti, mutta sillä on taipumusta ilmaantua myös toiseen rintaan ja sen vuoksi kontrollit minulla on 8 kk välein, vaikka yli 5 vuotta on sairastumisestani. Viime viikolla kävin verikokeissa, tämän viikon torstaina on mammografia, ultra ja lääkärin vo. Hyvä kun on seuranta.
Kohdallasi saattaa olla samasta asiasta kyse eli ylimääräisestä rintarauhasesta.
Oma lääkärini on aina korostanut, että kaikki patin tulee tarkistaa, hyvä niin. Parempi käydä lääkärissä, kuin elää epävarnuudessa,energiaa kuluu hukkaan.
Kaikkea hyvää sibulle, toivotaan että kyseessä tavallinen rintarauhanen.
iirisrukka | 9.12.2007 klo 23:56:17