Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Onkohan minulla syöpä?

Re: Mitä tehdä?

Hei! Minä kävin 10v aikana säännöllisesti mammografiassa ja ultrassa(yksityisellä ikäni vuoksi) ja toisessa rinnassa on aina ollut muutamia pieniä kystiä. Viime toukokuussa kun kävin oli oikeassa rinnassa kystarykelmiä ja tiivistymää, mutta ei syöpää tulkittavaksi. No joulukuussa löysin isohkon patin joka osoittautui syöväksi ja mikäli olen oikein ymmärtänyt se tiivistymä on ollut jo syöpää, odotan kun saan takaisin kaikki kuvat ja lausunnot sairaalasta ja aion kyllä sielläkin vielä varmistaa olisiko pitänyt neulanäyte ottaa jo toukokuussa, kun itsehän mä sen olisin maksanut. Nyt osaan olla vaativampi jos jotain toiseen rintaan tulee, en paljo neulanäytteitä kaipaa vaan haluan koko rinnan heti pois. Mammografiahan ei ole 100% varma, mutta eipä se ultrakaan siinä lisänä auttanut mua viime keväänä, onneksi jotenkuten säännöllisesti tutkin rintani. Tämä oli siis minun kokemus ja näkemys, taitaa olla jonkun verran katkeruutta takana, kun nyt hoitojen jälkeen on aikaa ajatella mitä tapahtui jne.. Toivon että sinulla on kaikki hyvin, mutta mielenrauhan saavuttamiseksi yritä saada neulanäyte,jos vain mahdollista.

Hiutale
hiutale | 29.8.2008 klo 10:51:58