Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Onkohan minulla syöpä?

Re: Papa luokka 3

Hei!

Minulla läytyi myös papassa jotain muutoksia (epäiltiin dysplasia moderataa), vaikka aikaisemmin ei ollut koskaan ollut mitään. Seurasi kolposkopia, jonka yhteydessä tehtiin sitten saman tien loop-hoito. Mukavaltahan tutkimus ei tunnu, mutta ehkä sen epämiellyttävyyden aiheuttaa enmmänkin tilanne kuin kivut tai fyysiset tuntemukset. Ennen loop-hoitoa minulta puudutettiin kohdunsuu, eikä puudutus, loop-hoito tai muutkaan toimenpiteet sattuneet ollenkaan. Sain vastaukset ja minulla muutokset olivat dysplasia grais luokkaa, mikä on kai vakavampaa kuin tuo sinun papa-kokeen kolmosesi. Minä menen jatkossa puolivuosittain kolposkopiaan ja tarpeen mukaan hoitoja tehdään. Toivottavasti nämä kevyemmät hoidot riittävät, sillä minulla taas ei ole vielä lapsia.

Hyvää syksyä sinulle! Tusklin sinun kannattaa tässä vaiheessa murehtia asioita, sillä seuranta, hoidot ja selvitykset ovat ainoita asioita, mille tässä voi mitään. Kirjoittelehan kuulumisiasi ja kokemuksiasi niin voidaan täällä ihmetellä yhdessä asioita. :)
vattu | 4.10.2006 klo 12:41:11