Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Onkohan minulla syöpä?
Rinta- ja imusolmukebiopsian tulosten odottelun piinaa
Hei,Kävin eka kertaa elämässäni mammossa ja ultrassa, olen 41v. 3 lasta.
Oikea rintani oli ollut kipeä satunnaisesti vuoden verran, kävin viime keväänä gynella. Ei tuntunut mitään epäilyttävää (rinta mastopaattiset, joten vaikea tuntea muuta kuin perunapeltoa...). Sain kuitenkin lähetteen mammogragiaan "mielenrauhan vuoksi". Nyt sitten, vajaa vuosi tuosta, sain itsestäni irti ja kävin viimein hoitamassa asian pois päiväjärjestyksestä.
Niin sitten löytyikin yllättävä löytö vasemmasta rinnasta - ei siitä kipeästä, vaan oireettomasta - pitkulainen vajaa 3cm kasvaimen oloinen tiivistymä. Paksuutta 0,7mm. Samalla löytyi myös vasemmasta kainalosta imusolmukkeista yksi poikkeava, 2cm läpimittainen yksilö. Niukkakaikuiseksi kuvattu. Heti sitten sekä ohutneula että paksuneulanäytteet menemään. Minulla on tosi huono fiilis. Minulla on PCO munasarjat, jotka kuulema altistaa rintasyövälle, samoin 1 lapsista (keskimmäinen) on IVF-hoidon tulos, toiset itsekseen tulleita. Vaikkakin vain yhden kerran jouduttiin hormoneilla pulaamaan, silti en voi olla miettimättä syntyjä syviä.
Onko muita samanlaisen taustan omaavia? Mitähän voi olla odotettavissa? Olen jo henkisesti valmistautunut. Saan tulokset vasta viikon päästä :(
- Rinta- ja imusolmukebiopsian tulosten odottelun piinaaAnis99