Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Onkohan minulla syöpä?

Oudot oireet

Kirjoitin tämän eräälle toiselle palstalle, mistä otan kopypastalla suoraan ja muokkaan hieman, sillä tässä tekstissä mainitsemani haku löysi myös tänne keskusteluihin. Ehkä täältä löytyisi enemmän vastauksia.

Oireinani on ollut jo jonkin aikaa huonoa oloa, kipuja, joista suurin on rinnassa, mutta kipuja tuntuu muuallakin. Kipu tuntuu eniten vasemman kainalon alla, on pahimillaan iltapäivisin ja heijastuu myös välillä nänniin ja lapaluuhun. Veriarvot olleet pitkään jo "aneemiset". Ei ole kuitenkaan väsymystä tai laihtumista, mitä näyttäisi usein syöpään kuuluvan. Mutta kun pistän oireitani googleen, 70% osuu johonkin syöpäkeskusteluun. Voiko tämä olla vaaratonta vai pelkäänkö pahinta? Sain lääkäriajan ensi viikolle. En millään meinannut ensin saada ollenkaan, mutta kun listasin oireitani enkä antanut periksi, löytyikin yhtäkkiä ns. nopea aika. Minulla on ollut myös viikon-kahden kuumejaksoja ilman mitään flunssaa monta kerta kuluneen vuoden aikana.

Pitkään epäilin homeoireita, sillä olen ollut "tiedetyissä ongelmatiloissa" reilun vuoden ajan päivisin. Mutta voiko tämä rintakipu kuulua niihin? Kipu tuntuu koko ajan, mutta niin pahaa se ei ole että tarvitsisin särkylääkkeitä ja saan nukuttua ihan hyvin. Huono olonikin on lievää, kuin raskauden aikana, silloinkaan en koskaan oksentanut mutta aamuisin oli kuvottava olo. Tämä helpottaa kun syö jotain, mutta vain vähäksi aikaa. Kiitos jos joku jaksaa vastata. Vaikka lääkäri onkin pian olen aika kärsimätön ja levoton. Kuvottava olo oli keväällä silloin tällöin ja nyt kuukauden ajan se on ollut jokapäiväistä.

Nyt tänä aamuna kipu on muuttunut, se on vihlovaa ja löysin selvästi kosketusaran paikan, mutta mitään kyhmyjä en löydä. Huono olo on pahimmillaan aamuisin. Olisi paljon kirjoitettavaa, mutta jos joku osaa näihin oireisiin vastata jotain, niin olisin kiitollinen. Suvussani on isän puolella paljon syöpää, mutta yleensä vanhoilla. Itse olen vähän yli 40v.
Diane | 12.10.2008 klo 12:35:44