Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Onkohan minulla syöpä?
Rinnan kyhmyt
Tässä sitä odotellaan jälleen aikaa mammografiaan ja ohutneulanäytteen ottoon.Minulla on jo lähes vuoden ajan ollut rintakehällä isohko kyhmy, joka on mielestäni pysynyt muuttumattomana koko ajan - ei ainakaan ole pienentynyt. Tätä kyhmyä ei saatu mahtumaan mammografiaan, joten otettiin sitten tavallinen röntgen. Siinä näkyi kyllä kyhmy selvästi, mutta terveyskeskuslääkärin mielestä oli vaaraton patti kyseessä.
Nyt joku aika sitten huomasin samassa rinnassa pienen 2cm halkaisijaltaan olevan kyhmyn. Siitä nyt toinen lääkäri määräsi otettavaksi joka tapauksessa ohutneulanäytteen, oli mammografian tulos mitä tahansa.
Molemmat patit ovat kovia ja tarkkarajaisia. Iso ei liiku ja tuntuu olevan "luun päällä", pienempi liikkuu.
Samasta rinnasta tulee puristettaessa tippa maitoa, mutta ei muutoin.
Netistä löytyy paljon tietoa rintasyövistä, mutta hyvin vähän kuvauksia itse kyhmyistä. Tiedän että vasta mammografian ja ohutneulanäytteen jälkeen voi jotain tästä uudesta patista sanoa, mutta siihen vielä aikaa joten alkaa hiukan jännittää.
Onko kellään tarkempaa tietoa rasvapateista? Eli katoaako ne koskaan pois ja voiko jokin hormoni tms aiheuttaa useita rasvapatteja samaan rintaan? Aiemmin minulla ei ole ollut mitään kyhmyjä, joten ihmetyttää nyt vuoden sisällä ilmaantuneet 2 pattia samaan rintaan vieläpä.
- Rinnan kyhmytMinniHiiri
- Re: Rinnan kyhmytSartsa
- Re: Rinnan kyhmytMinniHiiri
- Re: Rinnan kyhmytlaulurastas
- Re: Rinnan kyhmytMinniHiiri