Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Sururyhmä

Re: Isälle

Hei! Paljon voimia sinulle ja koko perheellesi suuressa surussa, joka on teitä koskettanut. Viestisi kertoo kuinka paljon isäsi sinulle merkitsi ja merkitsee yhä.

Itse menetin isäni nyt 1.3.11 tavallaan yllättäen, kun kaiken piti olla kunnossa ja syöpä pois mutta toisin kävi. Silitin isää ja pidin kädestä saattohoidon aikana ja kun viimeinen puhelu tuli että lähtö on lähellä ja tiesin etten kerkiäisi sairaalaan, puhuin isälle puhelimen välityksellä, että rakastan häntä aina ja hän on vapaa lähtemään ja me tulemme pärjäämään täällä. Onneksi hänen kumppaninsa oli isän vierellä kun lähtö tuli... Olen ainut lapsi ja vanhempani eronneet eikä isälläni ole sisaruksia ja me olimme koko ajan toistemme tukena ja asuiomme isäni kanssa; minä, avomieheni ja kaksi lastamme... olimme siis hyvin läheisiä ja nyt on jäljellä vain tyhjyyttä isän paikalla. Se tuntuu niin pahalta ettei aina tiedä miten tästä voi selvitä vaikka järki sanoo että on pakko...

Kirjoitin isälleni tällaisen kuolinilmoituksen lehteen

Isä, kaikkeni eteesi tehnyt mä oisin, jotta luonamme olla sä voisit.
Mutta näin oli luoja päättänyt sen, sydämes lyöntisi viimeisen.
Nyt kauniit muistosi sydämeeni talletan ja niitä aina mukanani
kuljetan.
Nuku rauhassa isä rakas.
On niin ikävä.

Tyttäresi

Tässä oli kaikki kiteytettynä mitä isälleni halusin vielä kertoa...

Pappamme kultainen, olet nyt enkeli taivainen. Olit aina mukana
elämässämme. Nyt olet aarteena sydämissämme.
Kiitos pappa rakkaudestasi, hellyydestäsi ja huolenpidostasi.

Edellien teksti oli kiitoksen sanat pappalle lapsiltani 6v. ja 3v.

Toivotan tosiaan sydämeni pohjasta teille voimia surussanne ja jaksamista tulevaan.
Bablo | 5.4.2011 klo 20:21:08