Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Sururyhmä
Se Tiettty Paikka
Ei tänne ole ikärajaa. Suru meitä yhdistää. Pikkusisko tuossa aiemmin pähkäili, onko hän kaikkein vanhin täällä. Tuskinpa, eikä sillä ole merkitystä. Olen itse melkein 47-v, leijona kuten kai Pikkusiskokin. Nimimerkkini luultavasti luo muita mielikuvia. Se on minulle wanha ja tuttu, ja siihen liittyvät tietyt muistot. En erityisemmin ajatellut mielikuvia, kun sillä tänne kirjauduin.Olen itse isosisko, mutta hyvin erilainen kuin pikkusiskoni. Menetin äitini murrosiässä, 13-vuotiaana. Isänikin menetin kolmekymppisenä. Siskoni on ainoa side lapsuuteen. Olemme kovin erilaisia, emmekä pidä usein yhteyttä - kai erilaisuutemme vuoksi. Silti olisi kauheaa, jos hänelle sattuisi jotain. En tiedä, mitä sitten tekisin.
Olen myös monen lapsen äiti. Erityisen kipeältä minusta tuntuu lukea lapsensa menettäneiden viestejä. Minulle se olisi kauheinta, mitä voisi tapahtua. Silloin en jaksaisi kirjoitttaa sanaakaan. En osaa vastata, mutta kyyneleet silmissä luen viestejä.Kiitos.
Työni on ihmissuhdetyötä, jota teen päivittäin yhteiskunnan huono-osaisimpien kanssa. Minun on oltava vahva, osattava ja jaksettava. Kaipa se yleensä sujuukin, tosin parin viime kuukauden ajan ei niinkään;(. Kirjoittelin tuossa aiemmin jotain nettikeskusteluista. Tarkoitin silloin muita sivustoja, en tätä. Jossain esim. nyt pitäisi kai olla "tosi paljon huolissaan" siitä, pitäisikö Victorian menna jo naimisiin ;) Minulle se on täysin samantekevää. Se on mielestäni hänen oma asiansa. Tietenkin siinä saattavat vanhempienkin mielipiteet painaa. Minun ei kuitenkaan ole pakko enkä jaksa tuon tyyppisiin kysymyksiin paneutua. Näitä kun lukee, "pysyy ajan hermolla", - "tietää", mitä ihmiset ajattelevat ja aikovat. Vai tietääkö, tuleeko sieltä nimimerkin suojassa esiin se alitajuinen niissä lokaviesteissä? Tämä oli julkkisesimerkki, mutta on siellä todella paljon työttömyydestä jne, eri sivustoilla..Tämä palsta on uskoakseni se, jossa saa olla oma itsensä. Purkaa tuskansa ja saa vertaistukea, voimaa.
Mutta miten HÄN oikeasti olisi toivonut SINUN viettävän tulevat päiväsi? Se on kysymys, jonka eteen olen pysähtynyt. Ja sen tiedän: menen meren rantaan. Annan tuulen hyväillä ja piiskata pitkiä hiuksiani. Se on kuin hyväily, kosketus. Haluaisin kuulla, mistä SINÄ lohtusi haet? Onko olemassa jokin erityinen paikka? Se voi olla ja usein kai onkin konkreettinen, minussa se sijaitsee sydämessäni.
Tumma__kisu
- Se Tiettty Paikkatumma_kisu
- Re: Se Tiettty Paikkamuistot