Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Sururyhmä
Re: Äidin kuolemasta jo kohta 2 vuotta vuotta ja vieläkin suren päivittäin
Hei!Isäni kuolemasta on puolitoista vuotta. Olen jo kolmenkympin virstanpylvään ylittänyt ja minulla on oma perhe. Siitä huolimtta minäkin ikävöin isääni päivittäin. luulen ettei ikävä haihdu koskaan. Tietenkin suru ja ikävä vaihtavat muotoaan ajan myötä. Minulla on myös edelleen ikävä mm. mummiani jonka menetin 13 vuotiaana sekä muita lähiomaisia joiden kuolemasta on kulunut jo pitkän aikaa. Ja edelleenkin myös suru kulkee sydämessä näiden menetyksien johdosta. En kuitenkaan koe että suru merkittävästi "haittaisi" elämääni. Edelleenkään en halua pitää juhlia ja osallistun juhliin vain muodonvuoksi käväisemällä. Jotenkaan en pääse "juhlatunnelmaan". Koen kuitenkin että elämä menee eteenpäin. Mielestäni on aivan normaalia surra kaksi vuotta lähiomaisen kuoleman jälkeen. Mikäli kuitenkin tunnet asian ongelmaksi tai tuntuu että "jämähdät" vain suremaan niin varmaankin olisi hyvä käydä keskustelemassa vaikka opiskelujaterveydenhuollossa. Otan osaa menetyksesi johdosta. Olet joutunut kovin nuorena luopumaan äidistäsi.
- Re: Äidin kuolemasta jo kohta 2 vuotta vuotta ja vieläkin suren päivittäinmamma