Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Sururyhmä

Re: raskasta,isän kumppanilla uusi

Hei,

aiheesi on raskas, siksi et ehkä ole saanut vastauksia. Olen kamppaillut saman asian kanssa. Rakas äitini kuoli syöpään yli kaksi vuotta sitten oltuaan naimisissa isäni kanssa yli 50 vuotta. Isä oli tietysti surullinen, mutta valoisalla luonteellaan on mennyt eteenpäin, ei näytä murhettaan meille lapsille. Isäni löysi uuden kumppanin puolen vuoden kuluttua äitini kuolemasta. MInulle oli erittäin vaikea hyväksyä asiaa tunnepohjalta, järkihän sanoi, että on hyväksi isälle pysyä elämässä kiinni ja kukaan ei saisi olla yksinäinen. Uusi kumppani viettää isäni luona viikonloput ja käyvät teatterissa ja konserteissa yhdessä. Olen iloinen, että isälläni on joku ikäisensä ihminen jonka kanssa jutella ja viettää aikaa. Uusi kumppani on myös leski ja he puhuvätkin paljon edesmenneistä puolisoistaan ja kaikista heihin liittyvistä hetkistä, käyvät yhdessä haudoilla. Kuitenkin käydessäni isällä vain kuristaa kurkusta kun ajattelen äitiäni niissä samoissa tiloissa missä tämä uusi henkilö nyt on. Yritän vain ymmärtää isääni. Äitini ei palaa vaikka me kaikki surisimme kuinka paljon. Annan siis isäni nauttia uuden kumppanin seurasta. Uskon, että isäni rakkaus äitiini ei mitenkään laimene tämän uuden kumppanin myötä.

Lämpimin ajatuksin,
SannaMaria
SannaMaria | 29.12.2007 klo 12:32:57