Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Sururyhmä
Re: tunteiden purkua...
Hei Surusyksy,Kuulostaa aika tutulta mitä kirjoitit... Minäkin välillä tunnen hirveää kiukkua sen takia, että äiti sairastui ja kuoli, ja mietin, että jos lääkärit olisivat vielä kuitenkin yrittäneet tehdä jotakin niin ehkä äiti olisi elossa. Äidin kuolintodistuksessa luki muistaakseni jotenkin että "syövän hoito päätettiin tehottomana lopettaa", mikä kuulostaa aika tylyltä.
Ja välillä olen tosi kateellinen ystävilleni, heidän terveistä äideistään ja pienistä murheistaan ja olen katkera siitä että miksi juuri MINUN piti menettää äitini. Kaikilla muilla ystävilläni on vielä molemmat vanhemmat elossa, useimmilla myös isovanhemmat (minulla ei ole enää moneen vuoteen ollut isovanhempiakaan), ja jopa avomieheni yli 60-vuotiaan äidin molemmat vanhemmat elävät... Eikä se tunnu yhtään reilulta! Ja sitten yritän ajatella, että minä sentään olen jo aikuinen ihminen enkä enää "tarvitse" äitiä, kuten esimerkiksi yhden ystäväni peruskouluikäiset serkut joiden äiti kuoli (syöpään) viime vuonna. Mutta kuten kirjoitit, ei se paljon auta että pahemminkin voisi olla, suru äidistä on suuri ja häntä kuitenkin tarvitsisin vaikken samalla tavoin kuin lapsena. Niin paljon tässä parin kuukauden aikanakin on tapahtunut sellaista, mistä haluaisin äidille kertoa ja jutella - mutta en enää koskaan voi sitä tehdä.
Meillä oli äidin kanssa tapana lauantaiaamuisin soitella ja jutella pidempään viikon tapahtumista - ja vieläkin minä joskus lauantaisin ajattelen, että jokohan se äiti kohta soittaa vai pitäisikö minun soitella sinnepäin. Vaikka meidän viimeisestä normaalista lauantaiaamun juttutuokiosta onkin jo aikaa kolmisen kuukautta... Kai se äidin poissaolon lopullisuus ja pysyvyys on niin iso juttu, ettei sitä vielä reilussa kahdessa kuukaudessa jaksa käsittää.
Voimia ja aurinkoisia päiviä sinulle Surusyksy ja kaikille muillekin!
- tunteiden purkua...surusyksy
- Re: tunteiden purkua...Tiltu_R
- Re: tunteiden purkua...pisara
- Re: tunteiden purkua...kukkaveera