Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Sururyhmä

Re: tunteiden purkua...

Hei!
Oma rakas äitini menehtyi viime sunnuntaina...Suru on valtava enkä taida vielä ymmärtää koko asiaa. Itse olen myös jo aikuinen mutta äitini menehtyi silti liian nuorena... 51v.Äidin menetys ei ole koskaan mitään "pientä". Äidiltäni jäi näkemättä lapsenlapset..siitä hän oli kovin murheissaan.Isäni ja veljeni ovat kovin kadoksissa tällä hetkellä eivätkä oikein tiedä mitä tekisivät. Saimme kuukauden elinaikaa viikko sitten ja se jotenkin lyheni alle viikkoon... Äitini sairasti syöpää eikä enään jaksanut..Lauantaina hän vielä sanoi minulle hei hei kulta..Sunnuntaina annoin hänelle jo kipulääkettä ja illalla hän oli jo poissa..Onneksi hän sai nukkua kotona meidän kaikkien ollessa läsnä. Tuntuu pahalta sanoa mutta olen onnnellinen ja helpottunut äitini puolesta. Emme olisi halunneet että hän olisi joutunut kärsimään kipuja viikkokausia sairaalassa vaan nyt hän sai aika nopean, joskin yllättävän lähdön ilman sen suurempaa kärsimystä. Helpottaa tosiaan että on muitakin samassa tilanteessa--surun keskellä.Ikävä äitiä on ja tulee olemaan aina...Aamulla meinasin jo soittaa äitille että arvaa mitä...mutta sitten muistinkin että ei äiti tosiaan vastaa enään..Kaikelle on tarkoituksena,uskoisin niin. Se tarkoitus vain selviää hieman myöhemmin. Mieheni isä kuoli vuosi sitten samaan syöpään ja se oli kova kokemus..nyt äitini meni perässä. Nyt tiedän miksi minun piti kokea tämä kaikki jo vuosi sitten...että olisin vahvempi nyt ja ymmärtäisin ehkä paremmin miksi?Ja jaksaisin olla paremmin äitini tukena alusta loppuun.. Lupasin äidilleni että hoidan häntä loppuun asti isäni ja veljeni kanssa. Sen me teimme.. itse jopa pesin ja puin äitini hänen lempivaatteisiinsa kuoleman jälkeen.
Kiitos että sain purkaa itseäni..surutyö on vasta alussa joten varmasti tapaamme vielä. Jaksamisia ja voimia kaikille...
pisara | 11.4.2006 klo 11:19:11