Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Sururyhmä

Re: Uni äidistä

Minä näin unia äidistäni paljon heti hänen kuolemansa jälkeen noin 2-3 kk. Sitten ne loppuivat ja nyt kesällä olen nähnyt niitä taas (vuosi kulunut).

Unet ovat hyvin eläviä ja muistan niistä suurimman osan. Läsnäolon tuntu on niissä hyvin vahva. Yllättävää kyllä, saan niistä jollain tavalla voimaa, vaikka ne palauttavatkin ikävän. Eräs elävimmistä unista oli kun äiti tuli vierailulle heti kuolemansa jälkeen, sanoi olevansa kuollut, oltiin kaikki "tietoisia" tästä. Sitten hän sanoi että tulisi olemaan minun kanssani ja lähellani melkein aina. Ja hymyili.
Tämä antoi minulle suurimman lohdutuksen koko kuluneen vuoden aikana, koska voin ajatella että hän on aina läsnä luonani, tai ainakin melkein aina...

Viimeisin uneni oli uudessa kodissamme. Äiti laittoi kanssani tarjoiluja pöytään, oli apunani. Hän oli kuollut, tiesin tämän unessani, mutta oli tullut auttamaan minua tarjoiluissa vieraille. Sukulaiset ovat tulossa kylään uuteen kotiimme, ja olen ollut salaa pahoillani siitä, ettei äitini pääse katsomaan tätä kaikkea. No, nyt hän osallistui ja auttoi minua siis unessani.
Tavallaan todella surullista, mutta myös jännällä tavalla se lohduttaa minua. En ole enää niin paljon sen unen jälkeen märehtinyt sitä, miksei äitini voi olla täällä kanssani.
Isla | 23.8.2007 klo 13:50:50