Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Sururyhmä
Re: äitini on menehtymässä munasarjasyöpään
Hei !Otan osaa rankkaan elämänvaiheeseesi. Viestini ei koske äitisi sairastamaa syöpää vaan tuota rankkaa saattohoitovaihetta. Äitini kuoli syöpään keväällä 2005. Silloin mieheni sanoi minulle, että hän suosittelee että vietät kaiken mahdollisen ajan äitisi kanssa. Hänen isänsä oli kuollut syöpään muutamia vuosia aiemmin, joten uskoin hänen tietävän mistä puhuu. Mieheni lupasi hoitaa lapsia ja kotia ja antaa minulle mahdollisuuden viettää niin paljon aikaa äitini kanssa kuin halusin. Ajoittain se tuntui todella rankalta, kun oli pitkä ja rankka taival jo takana, kun äidin loppuvaihe oli kestänyt vuosia. Päivät olin töissä, iltaisin tasapainottelin huonon omantunnon kanssa siitä ollakko äidin vai lasten kanssa. Toisinaan olimme yhdessä lasten kanssa sairaalassa, he piirtelivät ja värittivät sängyn vieressä. Hoidin äidin asioita ja kävin katsomassa joka päivä vaikka samaan aikaan lapset kaipasivat minua kovasti ja olin itse aivan poikki. En ole katunut päivääkään. Mieheni neuvo oli paras, jota olen koskaan saanut. Ilman hänen neuvoaan en varmasti olisi osannut viettää niin paljoa aikaa äitini kanssa, koska tuntui, ettei voimia ollut. Tämä aika oli kuitenkin äärettömän arvokasta. Mikään asia ei jäänyt painamaan, kaikki saatiin puhuttua. Suunnittelimme jopa yhdessä ihanat hautajaiset ja toteutin ne täysin yhteisen suunnitelman mukaan. Se kaikki helpotti kovasti kuoleman hyväksymistä. Voimia ja jaksamista sinulle.
- Re: äitini on menehtymässä munasarjasyöpäänJaana