Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Sururyhmä

Re: äitini on menehtymässä munasarjasyöpään

Olin viikonlopun muualla ja tänään avasin koneen ja näin viestisi. Voi sinua , olen kaikessa sydämessäni mukana. Äitini sairasti neljä vuotta munasarjasyöpää. Lähtötilanne oli se että syöpä oli levinnyt. Aluksi oli leikkaus ja sitten taxol hoito, en tiedä kirjoitinko oikein. Äiti joutui siitä pyörätuoliin ja sitten hoidot vähäksi aikaa keskeytettin. Äiti alkoi voida paremmin ja ruoka maistui ja olin toivoa täynnä. Sitten tuli takaisku syöpä alkoi uudelleen levitä. Oli taas SYTOKSIA ja siinä meni vuosi. Äiti oli välillä hoidosta väsynyt ja laihtui. Vielä yritettin toista sytosta ja se ei enää auttanut. yritettin hormoonihoitoa tamefoonia. Nestettä kertyi ja välillä sitä poistettiin. Äti oli kaiken aikaa kotona ja kotisairaanhoito oli´tukena. Välillä sairaalassa, kunnes yhtenä yönä äiti voi pahoin, ruoka ei enää ollut mennyt , hän oli hyvin poissaoleva, ei katsonut mihinkään, ei tuntenut mitenkään. Viimeisen päivän , vaikeimman elämässäni muistan kuin eilisen. Äiti sai kipulääkettä mikä auttoi. Hän nukahti illalla. Muistan kuinka pidin häntä kädestä ja sanoin itkun tuskan läpi , vie terveisiä papalle taivaaseen. Viimeiseen päivään asti äiti sai olla kotona minkä hän halusi. Koko viime kesä tunsin suurta tuskaa. Vieläkin tulee aikoja jollloin kysyn, miksi, olisin niin halunut pitää äidin. Ole läsnä niin paljon kuin voit. Kirjoitan sinulle taas jos voin olla avuksi.
susie | 28.8.2006 klo 12:33:15