Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Sururyhmä
Re: Äiti nukkui pois
Minun äitini nukahti pois 16.3 illalla myöhään. Siitä on kulunut aikaa vasta vajaa kolme viikkoa ja en oikein vieläkään tajua asiaa kokonaisuudessaan. Olen kai osittain shokissa..Äitini sairasti pahanlaatuista lymfoomaa hiukan yli vuoden, vaikka lääkäri ei ensialkuun antanut elinaikaa kuin muutaman kuukauden. Äitini oli sisukas ja ei luovuttanut. Hänellä ehti olla hoitojen välillä olla hyviäkin jaksoja tätä elämää.
Kotona hän sai olla lähes loppuun saakka. Puolitoista viikkoa ennen kuolemaansa hän joutui sairaalaan korkean kuumeen vuoksi. Hänet siirrettiin viikon kuluttua keskussairaalasta terveyskeskuksen vuodeosastolle terminaalihoitoon. Viikonloppuna kuulin äidin kunnon romahtaneen ja lähdin kiireellä täältä kotoani (kaukaa) hänen luokseen.
Pääsin perille maanantaina iltapäivällä ja olin äidin luona sen illan. Tiistaina aamupäivällä sairaalasta soitettiin ja sanottiin veljelleni ja minulle, että nyt kannattaisi tulla tänne aika pian.. Lähdimme välittömästi. Äiti oli vielä silloin tajuissaan ja jaksoi muutaman sanankin sanoa. Pikkuhiljaa hänen tajuntansa sammui ja hän ei enää reagoinut millekään.
Veljeni perhe lähti illalla kotiinsa, mutta minä päätin jäädä yöksi äidin luo ja niin kauan kun on tarpeen. Näin äidin kasvoista ettei hän enää kauan jaksa.. Istuin äidin vuoteen vieressä, silittelin hänen käsiään ja poskiaan. Sitä hän oli toivonutkin vielä tajuissaan ollessaan.. Kosketus on niin tärkeää. Rukoilinkin.
Sitten kello 22.10 hänen hengityksensä muuttui, äiti sulki kauniisti suunsa ja lakkasi pikkuhiljaa hengittämästä ja sydän lakkasi lyömästä. Äiti oli lähtenyt isän luo.
Hän lähti niin kauniisti ja rauhallisesti tästä maailmasta. Olin rauhallinen ja tyyni, en edes itkenyt. Minut oli vallannut ihmeellinen syvä rauha. Tunsin jotenkin ihan konkreettisesti miten äidillä on nyt hyvä olla. Ei ollut enää tuskia, hengenahdistusta..
Ikäväni on nyt suuri ja pohjaton, kuten meistä kaikki rakkaamme menettäneet tiedämme.
Äidin siunaustilaisuus on viikon kuluttua ja se on rankka päivä. Uurnan laskemme sitten jossain vaiheessa myöhemmin isän kanssa samaan hautaan.
- Äiti nukkui poissutinah
- Re: Äiti nukkui poisIskän tyttö
- Re: Äiti nukkui poissutinah
- Re: Äiti nukkui poisLauruska
- Re: Äiti nukkui poisIskän tyttö
- Re: Äiti nukkui poismilka
- Re: Äiti nukkui poisTiitux
- Re: Äiti nukkui poisIsinTyttö76
- Re: Äiti nukkui poishemppa
- Re: Äiti nukkui poisTiitux