Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Sururyhmä
äitini kuolema lähestyy
Hei!Olen käynyt täällä sivuilla ennenkin, mutta kirjoittaminen ei ole tuntunut ajankohtaiselta. Äitini sai keuhkosyöpädiagnoosin juhannuksen jälkeisellä viikolla 2007. Syöpä oli ehtinyt levitä maksaan, vatsaan ja luustoon (selkärankaan). Aloitettiin sädehoidot 10 kertaa ja sytostaatit tämän perään 4 kertaa, joista sitten seurasi komplikaatioita. Joten äitilleni tehtiin hoidonlopettamis päätös tämän viikon torstaina eli eileen. Äitini vointi on ollut huono yhden viikon ajan tätä ennen vointi oli moitteeton tosin hän joutui istumaan pyörätuolissa sillä jalat eivät kantaneet sillä syöpä painoi siellä selkärangassa.
Tuntuu todella raskaalta äitini on ollut koko ajan joko keskussairaala hoidossa tai kaupungin sairaalassa hoidossa. Tämän 2,5 kk aikana hän vietti aikaa minun luona onneksi 3 viikonloppua. Olen ainut lapsi ja äitini on minulle todella tärkeä. Raskaaksi tämän tekee vielä se että minulla on 2 vuotias tytär joka oli äitilläni hoidossa kesäkuun alkuun saakka. Miten maailma voi muuttua näin nopeaan. Lisäksi vielä minä odotan uutta lasta ja laskettuaikani on 20.9.07 eli pelkään jaksaako äitini elää sinne saakka, että näkee toisen lapsen lapsensa. Tuntuu niin pahalta ja raskaalta. Voiko syöpä todella olla näin paha tauti että ihminen on poissa saatuaan diagnoosin 2,5 kk kuluttua. Tämä on ollut elämäni rankin kesä ja toivon etten koskaan enään joudu kokemaan vastaavaa. Voimavarani ovat aivan lopussa.
Jaksamista kaikille omaisille, läheisille ja itse potilaille, tämä taiti ei jätä ketään kylmäksi!
- äitini kuolema lähestyyteija 74
- Re: äitini kuolema lähestyyIkävä isiä
- Re: äitini kuolema lähestyyriksulainen