Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Sururyhmä
Tänään hän lähti pois
Hei kaikille!Kirjoitan tätä pääsiäisenä 2007, su-ma välisenä yönä. Setäni nukkui tänään pois, 75-vuotiaana. Vain noin 2 kk ehti kulua haimasyöpädiagnoosista. Hän vietti viimeiset viikonsa sairaalassa, mutta kipuja hänellä ei ollut.
En tiedä miten käsittelisin asiaa ja tukisin isääni, jonka ainoa veli tämä oli. Olen itse kolmekymppinen ja isäni on kuusikymppinen (ei itsekään aivan terveen papereissa).
Olen lukenut täällä monien viestejä. Kiitos kaikista lohduttavista runoista, joita olen saanut lukea.
Vielä voisin kirjoittaa sen, että setäni oli rauhallinen koko sairauden ajan. Hän pystyi jotenkin hyväksymään kuoleman lähestymisen. Diagnoosin jälkeen hänet leikattiin kerran ja lääkäri pystyi vain toteamaan, että mitään ei ole tehtävissä. Setäni näytti ottavan luonnollisena asiana lähdön lähestymisen. Toiseksi viimeisenä tapaamiskertanamme aloin itkeä. Pyysin anteeksi itkuani, mutta hän oli kuin olisi lohduttanut minua. Silitin hänen hiuksiaan ja pidin hänen kädestään kiinni. Ja hän puristi kättäni.
Tänään näin taivaalla kirkkaan tähden, joka oli kuin hän. Kiitos ja jaksamista kaikille.
T. O
- Tänään hän lähti poisOL75
- Re: Tänään hän lähti poissalla10