Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Sururyhmä
Re: Pelkäättekö menettävänne muitakin läheisiänne?
Toki pelko muidenkin rakkaiden menettämisestä on mielessä. Viime kesänä, kun Olavi oli sairaalassa (ja vielä tietämättäni hänellä oli enää kuukausi elinaikaa), vanhin sisareni kertoi, että hänellä oli juuri todettu rintasyöpä. Olin aivan kauhuissani, sisareni on perheemme ehkä vahvin jäsen ja minulle hyvin rakas, en tiedä mitä tekisin jos menettäisin hänet. Onneksi syöpä löytyi niin varhaisessa vaiheessa, että se saatiin pian hoidetuksi.Suunnittelimme viime kesänä isämme 90-v syntymäpäiväjuhlaa.
Isällä oli pitkän elämänsä aikana kertynyt useitakin vaivoja, mutta selväjärkinen hän oli. Syntymäpäivänään hänellä oli selkä kovin kipeä. Emme tienneet vielä silloin, että vaivan syy oli lopulta eturauhassyöpä, johon hän sitten menehtyi 1.11. Isän kuolema ei ollut minulle surullinen asia, hän oli jo elämäntyönsä tehnyt.
Isän hautajaisten jälkeisenä päivänä, isäinpäivänä, avomieheni totesi, että meidän perheessämme kaikilla jäsenillä oli nyt ensimmäinen isäinpäivä ilman isää: mieheni isä kuoli jo vuosia sitten, lasteni isä viime kesänä, ja nyt sitten minun isäni.
Pelkään myös sitä, että lapseni menettäisivät minut.
Niinhän se on, että kaikki me kuolemme joskus, mutta huomaan joskus rukoilevani, että kaikki rakkaani saisivat elää täyden elämän kuten isäni. Äitini kanssa oli samoin 15v sitten: hän oli kasvattanut meidät kuusi lasta ja haudannut kaksi, sekä tehnyt elämäntyönsä maatalon emäntänä. Hän uupui useiden eri sairauksien murtamana ja nukkui rauhallisesti pois.
- Re: Pelkäättekö menettävänne muitakin läheisiänne?tuulapirkko
- Re: Pelkäättekö menettävänne muitakin läheisiänne?Leskeksi joutunut..