Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Sururyhmä
Re: epätoivo
Kiitos teille vastauksistanne. Olenkin käynyt jo vuoden terapiassa, mutta nämä tunteet on vaan kohdattava. Se pelottaa ja hirvittää, mutta tiedän että sen jälkeen helpottaa.Joulut ovat jo hyvin pienestä asti olleet minulle vaikeita. Vanhempani erosivat kun olin 8 vuotias,enkä sen jälkeen ole osannut joulusta nauttia. Joulu on lähinnä ollut muutama päivä vuodesta kun kaikkien muiden tunteet ovat olleet tärkeämpiä kuin omani. Ilman äitiäni joulu ei varmaan koskaan olisikaan ollut joulu minulle. Hän teki siitä jotain parempaa, vaikka kuinka muuten asiat olisivat olleet ikävästi.
Viimeisin yhteinen joulu oli kamala. Äiti oli aivan liian väsynyt hoidoista ettei hän enää jaksanut edes esittää muuta, vaikka kuinka olisi halunnut. Sinä jouluna kuulimme että syöpä oli levinnyt lähestulkoon kaikkialle. Siihen jouluun viimeistään loppuivat minun jouluni. Tiedän että joskus vielä osaan nauttia joulusta niin kuin kuuluukin, mutta siihen menee vielä pitkä aika, sen tiedän.
Senkin tiedän että oloni ei helpotu ennen kuin joulu on ohi. Tämä ikävä on vaan ihan liikaa yhden ihmisen kestettäväksi. Se on tunne kuin joku puristaisi kaksin käsin sydäntäni kasaan. Välillä sattuu niin paljon että toivoisi vaikka kuoleman tulevan ihan vain että se tunne katoaisi, vaikka kuolla en haluaisikaan.
Teille kaikille, jotka jakavat suruni omalla tavallaan, toivon jokaiselle omanlaistanne joulua. Toivottavasti saatte sekä osaatte nauttia siitä mitä vielä on jäljellä. Elämä on kuitenkin kaikkine ylä- ja alamäkineen elämisen arvoista. Niin kauan kun henki ihmisissä kulkee on aikaa nauttia elämästä. Uskon, että ne rakkaamme jotka ovat jo lähteneet pois luotamme,odottavat meitä tuolla jossain. Odottavat ja ottavat meidät avosylin vastaan kun on meidän aikamme. Mutta ei ihan vielä...
- epätoivojuno
- Re: epätoivonina54
- Re: epätoivopinjaenkeli
- Re: epätoivojuno