Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Syöpä ja elämänkatsomus

Re: Mitä tästä nyt ajattelisin

Ensin lähtisin liikkeelle siitä, että jokaisella on oikeus omiin mielipiteisiinsä, jos ei vahingoita ketään. Lisäksi uskovana olen kokenut, kuinka voi joko yht´äkkiä oivalluksen tai sitten hitaamman prosessin kautta tulla suuriakin muutoksia ihmisen ajattelu- ja tunnemaailmaan. Olen kuullut syöpäpotilaista, jotka ovat ensin odottaneet Jumalan apua, mutta päätyneet kuitenkin vähitellen siihen, että Jumalan kädessähän on myös kaikki lääketieteen avulla saatava apu.
Itse ajattelen, että olemme nykyisin tässä maailmassa vallitsevien luonnonlakien alaisia ja kaikenlainen kärsimys on täällä olemassa sekä ihmisen, että luonnon toimesta, kuten sodat, nälkä, puhtaan veden puute ja sairaus.
Jostain käsittämättömästä syystä, jota emme ymmärrä, toisisille harvoille tapahtuu ihme, Jumalan sallima, luonnonlain tavanomaisesta toiminnasta poikkeava muutos, meille muille ei. Nämä ovat niitä Jumalan salaisuuksia, joihin meillä ei ole älyllistä pääsyä.
Vaikka sairauden tuomat ongelmat elämässä ahdistavat mieltä, tuovat hengellisiä kysymyksiä ja henkistä hätää,
tosiasiaksi jää vain se, että tämä on väliaikaista. Tieto ei aina lohduta, se on teoriaa. Tunne joutuu tarpomaan tuskiensa kanssa perässä kohti sitä päämäärää, joka meillä kaikilla on ennenpitkää edessämme. Elämä vaatii meiltä paljon, mutta voima ja lohdutuskin on meidän lähellämme kuitenkin.
Jumalalta viisautta ja siunausta teille kummallekin tähän ratkaisuja vaativaan aikaan. T:hilleviivi
hilleviivi | 23.7.2009 klo 14:19:39