Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Syöpä ja elämänkatsomus
Re: Miten kestätte ahdistuksen kanssa?
Hei!Minäkin olen ahdistunut lapseni syövän vuoksi. Olen ollut taipuvainen ahdistumaan paljon pienemmistäkin asioista, joten tuntuu todella vaikealta kestää tätä. Meillä on kuitenkin toiveikas tilanne ainakin tällä hetkellä (huomisestahan ei koskaan tiedä ja huonompi vaihtoehto käy vähän väliä mielessä); hoidonlopetustutkimukset on tehty ja odottelemme vastauksia. Poika on koko vuoden sairastamisen ajan ollut positiivinen ja minulla on siis ollut niin helppo tätä kestää kuin vain on ollut mahdollista. Olin loppuvuodesta jo helpottunut ja ajattelin, että on vain uskottava, että kaikki menee hyvin... Siihen tilanteeseen sitten tuli tieto, että isäni syöpä oli yllättäen levinnyt niin laajalti, ettei enää pystytä kuin poistamamaan kipuja, ja ettei aikaa ole ehkä kuin viikkoja. Romahdin täysin, ja mietittyäni miten paljon meillä on suvuissa syöpää, en taas jaksanut oikein uskoa pojankaan parantumiseen. Mietin, että yritetäänkö minua opettaa vain alistumaan kuoleman edessä. Kuolema kuuluu elämään, mutta ei kuitenkaan lapsen elämään...
Olen varsinainen valittaja, mutta minua se tuntuu vähän helpottavan. Mielestäni minulla, ja meillä on oikeus valittaa. Olen käynyt myös ammattiauttajille valittamassa, sekin tuntuu auttavan jos henkilö osaa oikealla tavalla kuunnella. Minun tuskaista oloani helpottaa myös liikunta. Se ei tässä ketjussa oleville juurikaan ole mahdollista; mutta kun esim. hiihdän itseni uuvuksiin pystyn taas ajattelemaan positiivisemmin. On vain niin vaikea saada itsensä liikkeelle.
Päätin nyt kuitenkin lähteä ladulle ja myöhemmin sitten taas isääni tapaamaan. Ikävää, kun ei pysty ketään lohduttamaan... Näillä vain on mentävä eteenpäin, ja yritettävä tehdä tästä päivästä niin hyvä kuin mahdollista.
- Re: Miten kestätte ahdistuksen kanssa?Noksupoksu
- Re: Miten kestätte ahdistuksen kanssa?äiti<32
- Ei surkimus vaan kriisissäTyrni65
- Re: Ei surkimus vaan kriisissäriitta47
- Re: Miten kestätte ahdistuksen kanssa?levoton sielu