Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Yleistä syövästä
Re: Median leimat...
HeipsMinä olen myös tilanteessa että tiedän kuolevani.Minulla on myös syöpä josta en koskaan parane.Olen kertonut avoimesti sairaudestani mikä on helpottanut elämääni.Olen huomannut että avoimuus puhua sairaudesta helpottaa monia sellaisia ihmisiä jotka pelkäävät syöpää.Moni kömpelö kommentti saattaa olla vain pelkoa ja sitä että että jos sairastaa syöpää niin on toimintakyvytön muumio ja kuolemassa.Ihmisillä on kuitenkin niin vähän tietoa tämän päivän hoidoista ja yleensä eri syövistä. Siitä olen onnellinen että voin viettää suht normaalia elämää ja voin tällä hetkellä tosi hyvin.Käyn joka toinen vko hoidoissa joka rajoittaa pitempiä reissuja. Se on kyllä kumma miten toiset ihmiset ahdistuvat enemmän esim asiasta että ei voi matkustaa vaikka ulkomaille.Itse olen jo ehkä sinut asian kanssa että elämäni on rajattu tiettyihin asioihin ja että tämä on minun elämäni loppu laulu.Minua eniten harmitti kun lehdissä oli juttua että moni ihminen voi vaikuttaa elämän tavoillaan syövän syntymiseen. Omalla kohdalla en osaa yhdistää muuta kuin että minulla kävi huono tuuri. En ole koskaan miettinyt miksi sairastuin mutta jos ajattelen sairastamaani paksusuoli syöpää ja niitä mitkä aiheuttavat sitä olen kylläkin kaikkien aiheuttajien ulkopuolella jo ikänikin puolesta.Kaikki vähänkin negatiivinen mitä lehdistä lukee aiheuttaa pahaa mieltä.Ystäväni ja lähimmäiseni elävät kanssani samalla tavalla normaali arkea kuin ennen sairastumistani,vaikka tiedän että he pelkäävät ja kärsivät enemmän asiasta kuin minä itse.Minä en pelkää kuolemaa ja siksi olen samaa mieltä kanssasi että olisi hyvä keskustella asiasta koska se on valitettavasti välillä kuitenkin suuri osa ajatuksia joinakin päivinä. Olen yrittänyt puhua ystävien ja lähimmäisten kanssa miten he kokevat asian jos kuolen. Eivät he halua puhua asiasta eivätkä anna lupaa itsellen käydä vielä minun hautajaisia ajatuksissa. Se on niin pirun kannustavaa kun he eivät hautaa minua ainakaan kymmeneen vuoteen ja jos mikä niin tämä kannustaa elää kun tietää että minulla on ympärillä aidot ystävät ja lähimmäiset!!! Kaikille voimia ja tsemppiä.Kyllä kesä tulee ja se eletään.
- Median leimat...csbc
- Re: Median leimat...vompatti
- Re: Median leimat...ikiliikkuja
- Re: Median leimat...kuolemassa
- Re: Median leimat...Wenla
- Re: Median leimat...reetu