Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Yleistä syövästä
Re: Median leimat...
Hei! Kirjoitat, että sairastat parantumatonta syöpää. Jotenkin sun juttusi kosketti, sillä lähipiirissä ennen minun sairastumistani on kuollut monta läheistäni syöpään. Osan piti sairaudesta toeta, mutta toisin kävi. Nyt yritän itse elää tätä hetkeä, vaikka vaikeaa se on. Kerroin heti kaikille kun sairastuin. Mieheni kanssa on käyty läpi myös tämä kuoleman vaihtoehto. Minusta se on tärkeää, sillä kun oma isäni kuoli en kerinnyt häntä mitenkään hyvästelemään ja se on kaivertanut mieltäni monta vuotta. Pari muuta läheistä sukulaista jotka kuolivat syöpään, eivät suostuneet puhumaan taudistaan mitään ja se oli tuskaisaa ainakin minulle joka yleensä puhuu kaiken. Jotenkin he vain riutuivat ja kuolivat pois. Heitä piti kyllä käydä katsomassa, mutta itse taudista ei saanut puhua mitään - ei saanut tiedustella, mikä on tilanne hoitojen osalta ei mitään! Toiselle näistä ilmeisesti koko sairastuminen syöpään oli häpeä. Tai sen käsityksen sai kun siitä ei saanut puhua eikä kertoa kenellekään lähisuvun ulkopuoliselle. Se oli minusta myös taakka. En itse halua salailun taakkaa syytää kenellekään. Ei haittaa, vaikka ihmiset tulevat sanomaan: "Olen kuullut, että olet sairastunut syöpään" se vain kertoo, että löytyy ihmisiä, jotka välittävät minusta. Se lohduttaa.Toivon, ettää paranen tästä syövästä, mutta mulle on tullut outo reaktio: Minua ei ainakaan tällähetkellä enää kiinnosta matkustaa yhtään minnekään. Oishan se kivä nähdä maailmaa, mutta mitä sitten vaikken ikinä näkisi omin silmin jotain eksoottista paikkaa.
Tällä hetkellä olo on kurja, kun joka paikkaa kolottaa, mutta säätiedotus lupas taas loppuviikosta aurinkoisempaa. Kyllä mielikin viimeistään silloin piristyy :-) Nautitaan kuitenkin tästä hetkestä- oli se sitten sateen ropinaa tai auringon paistetta!
t. Wenla
- Median leimat...csbc
- Re: Median leimat...vompatti
- Re: Median leimat...ikiliikkuja
- Re: Median leimat...kuolemassa
- Re: Median leimat...Wenla
- Re: Median leimat...reetu