Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Yleistä syövästä
Re: Kolmas kerta?
Mikäli tyvisolusyöpä lasketaan mukaan, on minulla jo ollut neljä erilaista syöpää ja etäispesäkkeitä maksassa. Ensin todettiin krooninen lynfaattinen leukemia 1997, siinä on riittänyt seuranta ja kontrollit veri- ym kokeineen. 2004 leikattiin kilpirauhassyöpä ja tutkittiin ja osin poistettiin imusolmukkeita kaulasta. Tilanne hallinnassa. 2006 löydettiin ensimmäinen melanooma, jonka löytymisen aiheutti tyvisolusyöpä ja sen aiheuttama luomieni tarkka kontrolli. Se melanooma poistettiin ja vartijaimusolmuke kainalosta. Ei mitään viitannut leviämiseen. Tämän jälkeen olen sitten ollut ihotautilääkärin erikoistarkkailussa. Nyt on poistettu yhteensä 14 melanoomaa ja muutama tyvislu- semmoista siinä sivussa. Viime syksynä todettiin maksassa pieniä etäispesäkkeitä ja niitä nyt sitten on hoidettu sytostaatilla. Tilanne on hyvä, sillä kolmen hoitokerran jälkeen todettiin, että hoidot ovat tehonneet, eli suurentumista niissä pisteissä ei ole tapahtunut. Nyt on jäljellä vielä kaksi hoitoa ja sitten on kuusi täynnä ja päästään taas kiinni seuraaviin melanoomiin. Niitä nimittäin on jo olemassa. Kyllä nekin vielä saadaan pois, enkä ole joutunut oikeastaan luopumaan mistään. Elämä oi aivan yhtä vaihtelevaa ja elämisen arvoista. Monet tutut ihmettelevät, kun en ole vielä missään vaiheessa "hyppinyt seinille" eli menettänyt elämänuskoani. Mitä se olisi auttanut? Minulla ei ole vaivoja. Joitai rajoitteita ja hidasteita, mutta hyvin pärjätään. Olen samaa mieltä, että jos joku toinen säästyy näistä, niin jos minä jaksan ne paremmin kantaa, niin siitä vaan.Terveisiä kaikille "monisyöpäiselle"
- Kolmas kerta?ritup
- Re: Kolmas kerta?Ilona
- Re: Kolmas kerta?rapsi
- Re: Kolmas kerta?ritup
- Re: Kolmas kerta?Tiinahan
- Re: Kolmas kerta?keltasirkku
- Re: Kolmas kerta?päivä kerrallaa
- Re: Kolmas kerta?Eki