Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Yleistä syövästä
Re: Miten PV (polysytemia vera) diagnosoidaan/määritellään??
Enhän ole leikin vuoksi keskustelua avannut!!Kun lääkäri minulle tuosta sairauden mahdollisuudesta mainitsi, menin ihan sekaisin ja pois tolatani. Minä en tiedä sairastuneiden veriarvoja, onhan tämä minulle aivan uutta ja outoa. Miksi lääkäri asiasta mainitsi, en tiedä. Kontrolli kuukauden kuluttua, mutta tähän tuskaan se ei auttanut. Lääkärillä kiire, toinen potilas tulossa, joten kysymyksilleni ei ollut aikaa. On edesvastuutonta sanoa potilaalle mahdollisesta sairaudesta ja heittää ovesta pihalle ja jättää yksin monien kysymyksien kanssa, labravastaukset kourassa. Tietämättä taudista yhtään mitään, koskaan kuullutkaan mokomasta. Päädyin tuttavan suosituksesta tälle palstalle.
Pahoittelen että avasin keskustelun ja se ymmärrettiin "leikin asiaksi". Sai ensimmäiseltä vastaajalta erinomaisen linkin ja tuskaani se helpotti. Kiitos siitä hänelle. Luulin että "vihreä", noviisi saisi täältä neuvoja, kun ei tiedä näistä labra-arvoista yhtään mitään. Mikä mittari määrittää kuka saa ja MILLÄ labra-arvoilla tänne saa tulla kirjoittamaan?
Pahoittelen aiheuttamaani häiriötä, mutta lukiessani näitä kirjoituksia sain kuvan että kaikki ovat tervetulleita keskustelemaan ja saa kysyä kaikkia mikä mieltä askarruttaa. Koin että kirjoittajia yhdistää sairaus, ketä mikäkin. Vertaistuki kirjoituksissa näkyy vahvana. Missään kirjoituksessa en nähnyt niitä normaaleja ja valtavan suuria labra-arvoja mitä kenelläkin on. Kuusinenkin kirjoittaa "näkisitpä minun ja monen muun meikäläisen arvot". Niin näkisinpä ja tietäsinpä, jotta ymmärtäisin ettei minulla ehkä ole syytä huoleen. Enkä ole itse mitään määritellyt, vaan lääkärihän tuota minulle puhui. Todella me olemme erilaisia, siinäpä elämän rikkaus.
Toivotan kaikille aurinkoista kesää ja voimia. Itse poistun palstalta, hämmentyneenä saamaamastani viimeisestä vastasuksesta.
- Re: Miten PV (polysytemia vera) diagnosoidaan/määritellään??Ninnuli