Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Yleistä syövästä

Re: PV-läiset, kevättä teille

Hei Hemohessu ja muut.
Minulla ei ole kokemusta muista hoitomuodoista kuin venesektioista ja Interferonista. Piikitän 3 kertaa viikossa. 3 miljoonaa yksikköä kerralla. Interferoni on kallis, hyvä lääke, mutta aiheuttaa osalle porukkaa hankalia sivuoireita. Mullekin välillä flunssan kaltaisia jutuja, niinkuin pientä kuumetta, lihassärkyä yms. Noita ei aina tule. Jos olen hyvin levännyt kuten viikonloppuina, en huomaa juuri mitään. Jos on rankkaa töissä (nykyään on jatkuvasti), tuntuu sivuoireetkin pahemmalta. Ne oireet tulevat aina pistosta seuraavana päivänä.
Syy siihen, että jouduin Interferonin käyttäjäksi on jotain sen tapaista, että venesektioilla ei leukosyytit ja trombosyytit laske. Sitte mulla on laajentunut perna, joka saattaa tämän ansiosta pienentyä. Niin onkin jonkin verran käynyt.
Näin ainakin ymmärsin. Nyt en ole tarvinnut venesektioita kuin noin kerran vuodessa.
Hyvää jatkoa kaikille - pärjäillään!
leilahelena | 29.3.2006 klo 21:24:00