Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Yleistä syövästä
Re: Keuhkosyöpäepäily
Hei Sinulle ja muillekin, olen vähän ihmeissäni tuon nimimerkkini kanssa kun olen onnistunut jotenkin (äläkääkä kysykö miten:-)) kirjautumaan tähän foorumiin kahdella nimimerkillä! Eli Pisamis on Minnimouse.Vähintään yhtä sekava kuin nimimerkkisotkuni, on tämä tilanne keuhkojen tutkimuksen osalta.
Eli tähystyksessä ei löytynyt mitään selitystä muutoksille, ei minkäänlaista. Itse elin toiveessa, että löytyisi jokin harvinainen keuhkosairaus, mistä syystä oikean keuhkon kyhmyisyys lisääntyy.
Lääkärin mukaan keuhkojen huuhtelun yhteydessä olisi pitänyt syöpäsoluja löytyä, jos kyseessä olisi keuhkorakkulasyöpä. Nyt kuitenkin hänen mielestään on otettava koepala, mikä selvittäisi sen, mistä muutoksista on kyse.
Jostakin syystä olen ollut siinä ymmärryksessä, ettei alkuvaiheen syövästä saada keuhkojen tähystyksen yhteydessä välttämättä solunäytettä, mutta ehkäpä olen sitten väärässä.
Miksi ihmeessä muuten pitäisi ottaa näytettä keuhkoista, etenkin kun sain kuulla että ohutneulanäyte ei olisi mitenkään varma tässä tapauksessa vaan että pitäisi ottaa kunnollinen palanäyte.
Ilmeisesti on niin, että alle 50-vuotiailla ja tupakoimattomilla on keuhkosyöpä erittäin harvinainen, mistä syystä syöpään ei uskota, vaikka tietokonetomografiakuvat antavatkin aihetta epäilyyn.
Nyt toivon, että kyseisiä kuvia olisi luettu kerrassaan väärin!
Eli nyt odottelen sitten sitä, miten solunäyte päätetään ottaa - hoitovastuu asiasta siirtyi kotikuntani sairaalasta eteen päin.
- KeuhkosyöpäepäilyMinnimouse
- Re: Keuhkosyöpäepäilyeijuli
- Re: Keuhkosyöpäepäilyadenokarsinooma
- Re: KeuhkosyöpäepäilyPisamis
- Re: Keuhkosyöpäepäilyeijuli
- Re: KeuhkosyöpäepäilyMinnimouse
- Re: KeuhkosyöpäepäilyMinnimouse
- Re: Keuhkosyöpäepäilyulalla