Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Yleistä syövästä
PV ja venesektiot
Olen viiskymppinen ja sain polysytemia vera diagnoosin viime vuoden lopulla ja nyt on tehty venesektioita muutamaan kertaan. Ongelma on vain, ettei sopivia suonia tahdo löytyä ja joutuvat pistelemään useita kertoja(viimeksi 6 kertaa ja saaliina n. 300ml verta). Johtuukohan minun suonien pienuudesta vai pistäjien taidoista vai mistä? Olen aiemmin luovuttanut SPR:llä verta ja ihan hyvin on tullut pussi täyteen. Käyttekö kaikki venesektiossa sairaalassa tai terveyskeskuksessa? Ajattelin itse kysyä voisinko käydä SPR:llä luovuttamassa, mutta epäilen kyllä etteivät huoli minua sinne, vaikka veisin vereni mukanani pois (siellä olisi tottuneenpia pistäjiä). Hb on ollut nyt vain 160+risat ja hkr 0,48, trombosyyttiarvot on olleet toistaiseksi ihan normaalit, mutta silti tuntuu, että veri hyytyy jo neulaan..Miten tämän taudin kanssa pitää elää? Lääkäri oli sitä mieltä, että ei tartte tehdä mitään erikoista, mutta onko tosi, ettei elämäntavoilla voi mitenkään vaikuttaa? Voisihan tuota jotain yrittää itsekin tehdä!
Mistähän saisi ihan konkreettista vertaistukea? Täällä syöpäjärjestön sivuilla tuntuu kamalalta narista huonoista suonista, kun tietää, että toisilla on paljon vakavampia ongelmia elämässään, mutta minulla tämä on nyt akuuttia. Toivon, että joku ottaisi minuun yhteyttä! Kiitos!
- PV ja venesektiotmuoriska
- Re: PV ja venesektiotkuusinen
- Re: PV ja venesektiotmuoriska
- Re: PV ja venesektiotelämässä mukana
- Re: PV ja venesektiotPuna06
- Re: PV ja venesektiotleilahelena
- Re: PV ja venesektiotPV-liku