Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Yleistä syövästä
Re: polysytemia vera
Hei,En ole käynyt tällä palstalla varmaan pariin vuoteen, siitä syystä tämä vastaus tulee vasta nyt.
Minulla tauti löytyi juuri lapsettomuuskokeissa 32-vuotiaana. Vanha veritautien erikoislääkäri (miespuolinen)kielsi haaveilemasta lapsista, koska elinaikaa minulla ei todennäköisesti olisi paria vuotta kauempaa. Nuorempi naislääkäri sen sijaan arveli, että estettä lapselle ei olisi, sillä nuorella ihmisellä on harvoin tätä tautia ja kukaan ei tiedä miten se etenee, varsinkin nuorella.
(Hain apua myös vaihtoehtolääkinnästä: hivenainelääkäri Jaakko Amberla otatti verikokeet ja suositteli puuttuvat vitamiinit ja hivenaineet. Kävin lisäksi hypnoosihoidossa Pia Virtakalliolla. Sain molemmilta ihmisiltä tukea ja toivoa elämään, mikä ainakin nosti mielialaani ja lisäsi elinvoimaa.Olen heille tosi kiitollinen.) Alun venesektioiden jälkeen meni yli 10-vuotta lähes ilman lääkitystä.
Sain yllätyksekseni 2 tervettä lasta. Olen ollut hyvin huolestunut, että pystynkö hoitamaan heitä riittävän pitkään. Kaikki on mennyt paremmin kuin silloin (v.92) ajattelin. Sairaus on toki rasittanut psyykkisesti ja fyysisesti, ja on siten varjostanut koko perheemme elämää.Elän jatkuvasti päivän kerrallaan ja yritän elää sen mahdollisimman terveellisesti ja iloisesti (vaikea tehtävä!).
Hyviä vointeja ja onnea elämään! t. Lumi 5
- polysytemia verajanine
- Re: polysytemia veraleilahelena
- Re: polysytemia verajanine
- Re: polysytemia veratuomi
- Re: polysytemia veralumi5
- Re: polysytemia verajanine
- Re: polysytemia veraPuna06