Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Yleistä syövästä
Re: Follikuurillista lymfoomaa sairavat, missä olette?
Onhan meitä! Sairastuin ensimmäisen kerran vuonna 1991 eli ollessani 40-vuotias. Tauti oli pitkälle levinnyt, ja ollessani sisätaudeilla ensin tutkimuksissa eräs lääkäri kehotti minua jäämään heti sairauslomalle, jotta pääsen sitten sairauseläkkeelle. Se oli aika selkeä vihje, etten hänen mielestään olisi pitkäikäinen. Sädesairaalassa olikin sitten eri meininki. Siellä kannustettiin työssä käyntiin ja normaaliin elämään hoidoista huolimatta.Paranin (tai paranemista ei tosin luvattu)ja olin oireeton seitsemän vuotta. Tauti puhkesi keuhkojen välikarsinassa uudestaan 1998, jolloin sain samat hoidot kuin ensimmäisellä kerralla plus sädehoitoa. Ne olivat turhat kuukaudet, sillä tauti vain riehaantui. Olin suorastaan kuoleman kielissä, kun Rituximab tuli markkinoille. Olen ehkä ensimmäinen , joka Suomessa sai sitä. Jäin taas henkiin.
Syöpä tuntuu kuitenkin olevan kohtaloni, sillä kolme viikkoa sitten minulta on leikattu rintasyöpä, joka saattaa olla sädetyksen seurausta.Aion kyllä selvitä tästäkin, kun elämä on kuitenkin tosi kiintoisa juttu!
Älä laske vuosia. Niiden määrää ei kukaan tiedä. Ei edes niin "viisas" tyyppi kuin lääkäri. Minusta on hyvä sanonta: Lääkäri hoitaa mutta POTILAS paranee. Se, jossa se elämän voima piilee, olet sinä eikä lääkäri. Kukaan ei tiedä toisen ihmisen vuosien määrää.
- Re: Follikuurillista lymfoomaa sairavat, missä olette?Vaarain