Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Yleistä syövästä

Re: Follikuurillista lymfoomaa sairavat, missä olette?

Onhan meitä! Minulla tuli juuri 10 vuotta täyteen non-hodgkin lymfooman kanssa. Tämäkin on niitä pienisoluisia, (luultavasti pernan marginaalivyöhykkeen lymf.), joita ei voida pysyvästi parantaa. Minullekin luvattiin se 10 vuotta ja tässä olen. Käyn töissä ja elän ns. normaalia elämää edelleen. Lymfooma on kuitenkin uusinut 5 kertaa. Sytot sain 2000 (CHOP) ja 2001 (MINE). Pelkän Mabthera-rituximabin 2003 ja 2006. Ja yllättäen 2007 lymfooma rauhoittui itsestään ennenkuin hoitoa ehdittin aloittaa.

Tämä tauti oli jo alussa kaikilla imusolmukealueilla, pernassa ja luuytinmessä, eli aika huono juttu. Pysyvää paranemista ei ole luvauttu, mutta tämä rituximabi on ollut minun pelastukseni. Molemmilla kerroilla sain sitä 4 kertaa ja sillä olen saanut pisimmän eli 3 vuoden oireettoman jakson!

Olen töissä uusissa haastellisissa tehtävissä ja olen myös aloittanut uudestaan lavatanssiharrastuksenkin, olen ihan hurahtanut jive ym jenkkitansseihin, jeee! Elämä on ihanaa, toivottavasti vielä toiset 10 vuotta!

Olen monen monta kertaa harmitellut, kun PK-seudulla ei ole meille kroonikoille mitään keskusteluryhmää. Turussa on sentään Meri-Karinassa kerran kuussa hematologisille tapaaminen. Saataisiinko tännekin jotakin, jos olisimme porukalla aktiivisia??

Lämpimiä terveisiä kaikille syövän kanssa matkaajille!
inkamari | 18.2.2008 klo 00:35:58