Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Yleistä syövästä

Re: PV-porukalle

Hei Tuomi ja Rallu ja kaikki muut

Mukavaa, kun joku rohkeni taas kirjoitella palstalle. Kesä taitaa olla mennyt ja syksy saapuu, mikä on ainakin minun mieleeni sen julmetun hellejakson jälkeen.

Minun kohdallani ei oikein taideta tietää, sairastanko sekundaarista vai veraa, kun sekundaarisen polysytemian aiheuttavaa sairauttakaan ei ole pystytty eikä enää edes yritetty osoittaa. Lähinnä en Jak2- geenin negatiivisuden takiahan vaihtoivat diagnoosia. Kaikki oireeni ovat edelleen ja enenevässä määrin ainakin noiden luusärkyjen osalta samanlaisia kuin teillä. Trombot minulla tosin harvoin käyvät yli 400:n (kesällä oli yli työterveyden ottamissa verikokeissa), sen sijaan hkr ja hmgl ovat minulla aina korkealla (vain kesällä kuukausi venesektionjälkeen alimmillaan vuosiin 0,44) ja ne ovat syy venesektioihin. Myöskään leukosyyttiarvo ei ole enää palautunut normaaliin ylärajaan, vaan on aina yli. Olisi niin mukava, kun joku joskus tutkisi kunnolla ja selvittäisi myös ristiriidan, miten voin sairastaa samaan aikaan verenvuotohäiriötä (purppura) ja polysytemiaa, mutta minulla ei ole edes lääkäriaikaa ollut sitten tammikuun 2008. Verikokeista soitellaan ja saan erinäisiä ohjeita, mutta... Kaupunkimme säästää kaikessa ja minullekin sanottiin, että pyritään tänä vuonna kolmeen venesektioon kuten viime vuonnakin, varmaan säästösyistä eikä siis ollenkaan tarpeen mukaan. Nyt on pitkä väli verikokeissa ja edellisen pitkän välin jälkeen kävi niin, että sitten tehtiinkin kaksi venesektiota kuukauden välein, kun hkr oli miesten yläarvoissa.
Ehkä niin käy nytkin. Ainakin päänsäryt ovat taas alkaneet ja tosi kova väsymys vaivaa. Tuota hiivaongelmaa en tunne.

Mutta täytyy tässä vaan porskutella, kun vielä jaksaa. Kesäloma on ohi ja syksyn kiireet töissä alkavat ensi viikolla. Toivottavasti ilmat pysyvät yhtä kauniina kuin tänään (täällä paistaa aurinko).
Oikein hyvää syksyä ja vointia kaikille!
t. Puna06
Puna06 | 25.8.2010 klo 12:14:25