Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Yleistä syövästä

Re: Melanoomasta, uusi esittäytyy!

Hei vaan,

tänne kuuluu ihan hyvää. Mistään ei löytynyt mitään, eli toistaiseksi ollaan kuivilla. Sain soittaa tulosten perään useita kertoja, sillä paperit lojuivat kuulemma lääkärin lokerossa pitkään valmiina, mutta lääkäri käy tässä sairaalassa "ehkä kerran kuussa". Tosi reilua odotuttaa henkensä puolesta pelkäävää...
Luomet kuvattiin ja "kiinnostavista" otettiin lähikuvat. Niitä olikin sellainen viitisenkymmentä. Muutama oli sillä rajalla, että otetaanko pois vai ei, mutta vielä ei poistettu mitään.
Tammikuussa menen plastiikkakirurgin pakeille, koska käsivarsi on leikkauksen jäljiltä aika karmean näköinen, ja arpi kasvaa huimaa vauhtia silikoniteipistä huolimatta.
Helmikuussa on eka seuranta, jossa katsotaan veri, luomet, imusolmukkeet yms.
Pelko on persauksissa koko ajan, vaikka olenkin periaattessa terve. Mutta eniten ahdistaa ehkä se, että sain hurjat ukaasit lasten suhteen. Hekin kun ovat samaa vaaleaihoista tyyppiä kuin minäkin, joten auringolta suojaaminen on äärimmäisen tärkeää, koska melanooma voi olla osittain myös perinnöllistä. Nyt sitten pelkään heidänkin puolestaan. Toki olen suojannut heidät tähänkin asti hyvin, mutta ilman mitään tiettyä, konkreettista kauhukuvaa.
Tulipa tästä nyt synkkä viesti. Oikeasti minulla menee siis oikein hyvin! :)
On tässä positiivisiakin puolia: en voi sanoa, että arvot ovat sairauden myötä muuttuneet, koska ne ovat aina olleet samat, mutta nyt muistan taas toimia omien arvojeni mukaan. Olen vähentänyt töitä ja stressaamista ja teen asioita joita oikeasti haluan. Leikin lasten kanssa, luen pitkiä iltasatuja, käyn keikoilla riehumassa rokin tahdissa ja varasin jopa kevääksi matkan Intiaan Himalajaa katsomaan. Se on ollut pitkäaikainen haaveeni, ja reissun suunnittelu on nyt käynnissä.

Kaunista joulua ja kaikkea hyvää tulevalle vuodelle ihan jokaiselle!
marih | 23.12.2008 klo 00:59:08