Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Yleistä syövästä
Re: Vappua PV-läiset
Kevättä kaikille!Minulla on laajentunut perna. Se tuntuu ihan käsin kosketeltaessa vasemmalla puolella vatsaa, tarkemmin kylkiluiden ala-ja lonkkaluun yläpuolella. Joskus se voi laajeta koko vatsan suuruiseksikin, sanoi pernaani kuvannut lääkäri. Onneksi se ei minulla ole (ainakaan vielä) niin iso.
Normaalikokoista pernaa ei voi tuntea lainkaan, se on niin pieni.
Lastenlasten kanssa peuhatessa tulee hieman varottua, ettei saa tahattomiakaan iskuja pernan suuntaan. Silloin sattuu. Hieroja tietää varoa alaselkääni rusikoidessaan tuota pernan kohtaa. Vaatteet, joissa on oikein tiukat vyötäröt, olen jättänyt pois käytöstä.
Siitä toteamisesta. Minulle tehtiin vatsan alueen ultraäänitutkimus samoihin aikoihin kuin muutkin tutkimukset kuten luuydinkoe PV-diagnoosin varmistamiseksi. Tosin pernan laajentuma löytyi heti lääkärin painellessa vatsan seutua. UÄ:llä määriteltiin pernan koko.
Maksahan on toinen elin, joka voi meillä laajentua, koska sekin saattaa ruveta varastoimaan liikoja verisoluja.
Luulen, että vatsan alueen tutkiminen on jokaisen lääkärin rutiinitoimenpide, ja laajentunut perna löytyy siinä välittömästi.
Iloista mieltä kaikille PV-tyypeille!
- Vappua PV-läisetPuna06
- Re: Vappua PV-läisetleilahelena
- Re: Vappua PV-läisetkuusinen
- Re: Vappua PV-läisetkimmo
- Re: Vappua PV-läisetvappu
- Re: Vappua PV-läisetleilahelena
- Re: Vappua PV-läisetkarvinen
- Re: Vappua PV-läisetsytemia
- Syksyä PunahukatPuna06