Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Yleistä syövästä

Re: Vappua PV-läiset

Hyvä Vappu, olen käyttänyt Interferonia vuoden 2004 kevättalvesta lähtien. Kun tauti diagnosoitiin 03-keväällä, samalla laitettiin Kelaan anomus ilmaisesta Interferonista. Lääkäri sanoi, että jos sitä joudun käyttämään, ei tule harmia kalliista lääkkeestä. Päätös Kelassa kestää aina kuitenkin jonkin aikaa.
Venesektioissa laski kyllä Hb ja Hkr, mutta muihin ei ollut vaikutusta. Trombosyytit olivat korkeimmillaan 470 ennen lääkitystä, nykyisin normaaliarvoissa.
Kun en itse ole lääkäri, en tiedä, millä perusteilla Interferonia määrätään. Meillä PV-ihmisillä on varmasti hyvin kirjavia taudinkuvia. Niinhän sekin, mihin tauti ehkä muuntuu, vaihtelee. Kannattaisiko mennä saamaan toisen lääkärin mielipide, jos epäilyttää hoitavan lääkärin päätökset? Kummallinen on tuo päänuppi ja tunne-elämä. Olen ollut mielestäni suht. tasapainossa tämän taudin kanssa jo pitkään, mutta kun kaivelin noita vanhoja papereita, alkoi ahdistaa.

Nautitaan kuitenkin elämästä nyt. Vihreys valtaa ympäristöä kiivaalla tahdilla ja linnut laulaa.
leilahelena | 13.5.2006 klo 14:50:42