Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Elämä syövän jälkeen
Re: Paniikki
Hei,Minun äitini kuoli syöpään vuosi sitten. "Aktiivista" sairastamista kesti oikeastaan aika vähän aikaa, vaikka hän ehti hoidoissa käydä jo vuosia. Tuolloin paniikki ja ahdistus oli helppo pitää taka-alalla, muttei enää kun hän alkoi mennä huonoon kuntoon.
Tai itseasiassa silloinkin toimin, kuin robotti, mutta olo oli hirveä. Nyt vuoden jälkeen, kun asiat kai vasta lopulta oikeasti tajuaa, elämä muuttuu ja aikaa kuluu, niin olen kokenut ahdistusta hyvin "tietoisesti". Tajuan että jokin on pielessä kohdaltani. Tai ainakaan en ole asian kanssa vielä sinut.
Ei varmasti olisi näitä tunteita, jos en olisi kokenut tuota kaikkea. Minulla on kyllä lääkitys, joka tuntuu auttavan. Lopetin sen kesällä, kun ajattelin etten tarvitse sitä (enää), mutta se oli tosi paha virhe. Olo huononi niin paljon ja aloin ajattelemaan kaikkea todella negatiivista ja ahdistavaa (voiko tuota sitten nimittää paniikiksi?). Ihan alkaen omasta mahdollisesta kuolemasta.
Lääkäri sanoi, että minun tulisikin jatkaa lääkitystä pari vuotta, toivotaan että silloin olen vihdoin vahvempi. Koska nyt tuntuu että voisi särkyä palasiksi jostain tosi pienestä asiasta...Vaikka ulkoisesti olenkin vahva ja monet varmaan ajattelevat että hyvinpä olen pärjännyt. Ja tilanne on onneksi sitten kesän taas kohentunut paljonkin...
No, en tiedä voinko neuvoa sinua Roo, mutta minua ainakin lääkitys auttoi ja oli tarpeellista. Tosin toisen kerran aloittaessani tuntui että vaikutus alkoi vasta parin kk:n päästä toimia. Tässä oma kokemukseni, ehkä se jonkin "mieltä piristää". Heh, heh, vähän mustaa huumoria.
Onneksi te voititte sairauden! Olen siitä iloinen.
- PaniikkiRoo
- Re: Paniikkimasentunut
- Re: PaniikkiRoo
- Re: Paniikkimasa 53
- Re: Paniikkimasa 53
- Re: PaniikkiUltramariini
- Re: PaniikkiUltramariini
- Re: PaniikkiIsla