Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Elämä syövän jälkeen

Re: Voi helvetti, kun rankkaa tämä elämä on

Hei,

ihan ensiksi voimahalaukset, rankkaa tuntuu sullakin olevan. Itse olen kaksi ja puoli vuotta taistellut tämän tautini kanssa, sarkooma ja etäpesäkkeitä keuhkoissa ja keuhkopusseissa, sytot, sädetykset, leikkaukset... Fyysinen kunto on koko ajan ollut suht ok, töitäkin olen paiskinut tähän kesään asti melkein koko ajan. Koen, että se on ollut yksi tekijä, joka on vaikuttanut jaksamiseeni, mutta välillä on ollut tiukkaa. Olen onnekseni päässyt muutaman kerran psykologin sohvalle purkamaan pelkojani.
Eli viestini on, käy ihmeessä kokeilemassa, ihan vieraalle on hyvä puhua, ja jos hän on tottunut tapaamaan syöpäpotilaita, aina parempi, hän ymmärtää paremmin meidän ongelmat.
Mulla on myös jotenkin sellainen kokemus, että silloin kun tauti jyllää kovasti ja hoidot on päällä, silloin ei tuo henkinen puoli ole päällimmäisenä mielessä, sitä vaan jaksaa kun ei ole muuta vaihtoehtoa. Sitten kun tilanne rauhoittuu, on pääkopalla aikaa työstää pelkoja, ahdistusta, vihaa...
Toivotan sinulle voimia ja käytä kaikki apu mitä tarjolla on saadaksesi itsellesi voimia, tässä taistelussa sitä tarvitaan!

Voimahalauksia

Kaisa
kaisa62 | 25.7.2008 klo 11:02:43