Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Elämää ylläpitävällä lääkityksellä elävät

Re: Millainen ennuste levinneessä rintasyövässä?

hei

mun tilanne eteni alkujaan 2006 omaan tahtiinsa mutta nyt kaksi syöpäleikkausta läpikäyneenä, kahdet sytostaattihoidot saaneena ja edelleenkin todella hyvässä kunnossa. maksasta hävisi hoidoissa yksi ja pernasta yksi etäispesäke.uusia ei ole tullut ja verikokeet olleet todella hyvät. voisi sanoa, että paremmat kuin "terveellä".magneetti mulle tehdään puolenvuoden välein ja se on hyvä se.

mun omakohtainen kokemus on, että kunhan pää kestää epävarmuuden, jota tämä "kroonikkona" eläminen tuo, elämä maistuu taas elämältä. tulevasiuutta ei pysty ennustamaan juuri varmaankaan kuin tossa terminaalivaiheessa eikä sitä kannattaisi miettiä kauheasti etukäteen jos vain mahdollista.

mulle on sanottu, että nykyään levinneen rintasyövän hoidossa lähdetään kymmenestä vuodesta ylöspäin ja olen kuullut myös että on eletty yli 30v ja edelleen jatkuu useista uusiutumista huolimatta. lääkkeet kehittyy koko ajan ja hyvässä uskossa eläen, että ne toimivat.yksilöitähän me olemme tässä syövässäkin niinku kaikessa muussakin elämässä.

kukapa sitä voi muutenkaan sanoa, että eläisi ikuisesti. mä olen ajatellut, että elän sitte pitkään tai kuolen ensiviikolla niin olenpa ainakin elänyt täysillä. täytyy vain olla valmis jossain vaiheessa taas ottamaan hoitoja vastaan.omalta kohdalta olen tosi tyytyväinen, että juuri mitään hoidoista tämänhetkisistä ei ole vielä käytetty, että on paljon vielä edessä :-)))

ennusteet on ennusteita ja prosentit prosentteja jokaisella on omansa ja aika sen näyttää. jos sä olet lukenut tarkemmin näiden palstojen kirjoituksia niin meillä on tosiaan monenlaisia kohtaloita niin elämässä, kuin hoitojenkin suhteen.

hyvässä toivossa eläen kaikille mukavia kevätpäiviä!!!
riikka 75 | 1.3.2009 klo 12:36:56