Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Elämää ylläpitävällä lääkityksellä elävät
Re: Millainen ennuste levinneessä rintasyövässä?
Hei,Olen yksi kroonikoista ja elänyt syövän kanssa jo pitkään, kahdestoista vuosi on menossa siitä syksystä, kun minulla todettiin rintasyöpä. Uusiutuminen todettiin viisi vuotta sitten,kuudes vuosi siis menossa. Voin suht. hyvin, vaikka sielä-täällä kehossani on etäpesäkkeitä mm. luustossa ja imusolmukkeissa. Hankalin sellainen on nykyään kaulalla oleva patti imusolmukkeessa noin. 4cmx2 c suunnilleen. Aristava. Niskakipuja,kun jännitän kaulaani. Syön särkylääkkeitä (Panadol ja Panacod). Saan Faslodex-piikin keran kuussa eli olen hoitotauolla sytostaateista, joita olen saanut kolme jaksoa. Ennusteet ovat varmaan hyvin yksilöllisiä kuten tämä tautikin. On vaan elettävä jatkuvassa epävarmuudessa. Olen lähdössä hiihtolomalla Lappiin perheeni kanssa, pyrin elämään mahdollisimman normaalia elämää, vaikka Lapissa en juurikaan hiihtele vaan olen paikallani "tupamummona" koiria hoidellen. Muut hiihtavät minkä flunssiltaan voivat. Talven pimeimpään aikaan olin aika masentunut, mutta kevään tulo tuntuu helpottavan. Nuorimmalla on pääsykokeet yliopistoon toukokuussa joten aihetta sinnitellä elämässä on. Tahtoisin nähdä lapsenlapsia, kun niitä ei vielä ole. Jossain vaiheessa luulin jo etten näe edes omia lapsiani aikuisena, mutta näinpäs kuitenkin.
Toivon sinulle hyviä, kivuttomia ja elämänmyönteisiä päiviä.
- Millainen ennuste levinneessä rintasyövässä?Huolehtija.
- Re: Millainen ennuste levinneessä rintasyövässä?kaikki alkoi 2001
- Re: Millainen ennuste levinneessä rintasyövässä?Marita