Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Elämää ylläpitävällä lääkityksellä elävät
Re: TT-kuvaus haimasta
Minä olen juuri noita, joilla ei mitään oireita ollut, varsinaisesta syövästä. Vasta kun kasvain painoi sappikanavan kasaan ja sappineste alkoi tunkeutua maksaan, eli sappistaassi-tila kehittyi, tuli oireita. Aivan käsittämätön kutina joka puolella ihossa, ilman mitään näkyvää iho-oiretta ja sitten hervoton rasvaripuli ja keltaisuus silmiin kehittyi, ymmärsin itse, mikä on menossa.Suht nopeasti saatiin sappikanava putkitettua ja ruuan imeytyminen normaloitui, mutta varsinaisen syövän hoidossa TAYSissä tiedonkulku pätki ja kun vihdoin pääsin oikeaan hoitoon, oli syöpää jo keuhkoissakin. Nyt tilani paranee GEMSAR tiputuksin ja Xelodaa käyttämällä ja onnekisi minulla on kai sian maksa, koska se kestää ajaa tosi kovilla lääketasoilla. Paljon valitettavaa oil hoidossa, koska esimerkiksi maksan suojalääkitys olisi pitänyt heti aloittaa, kun sappinesteen tunkeutuminen maksaan ja vereen voidaan voidaan hoitaa niinkin, ettei siinä alussa maksa ehdi vahingoittua.
Hankalahan tämä tauti on parantaa, mutta älkää missään tapauksessa pitäkö sitä kuolemantuomiona. Kaikki riippuu siitä, kuinka varhain sairaus todetaan, tuleeko ajoissa oireita vai ei. Haimasyöpiä on erilaisia ja minulla se kasvain on haiman häntäpäässä, caputissa. Lääkärini mukaan toisen pään, eli langerhanssin solukon syöpä on paljon pirullisempi, solutyypiltään erilainen ja herkästi leviävä. Leikkausta ei minulle voida suunnitella, kuin viimeisenä vaihtoehtona ja se tietäisi haiman, pernan, puolen mahalaukun ja metrin pitkän pätkän ohutsuolta poistettavaksi.
Parantua voi ja hoitaa kannattaa, niin pitkälle kuin kantti kestää. Masentuminen ja suuri murehtiminen ei tilaa helpota, päinvastoin pahentaa ennustetta. Kestävyyttä vain kaikille ja päivä kerrallaan eteenpäin.
- TT-kuvaus haimasta Taormina
- Re: TT-kuvaus haimasta soikku
- Re: TT-kuvaus haimasta Taormina
- Re: TT-kuvaus haimasta sininen kalsiitti
- Re: TT-kuvaus haimasta Tiinahan