Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Hoidot ja seuranta
Re: Glivecin lopetus
Hei taas palstalaiset!Parisen kuukautta olen nyt ollut ilman Gliveciä ja hyvin on mennyt. Helmikuussa otettiin verikokeet ja kaikki veriarvoni olivat viitearvojen sisällä ja fuusiogeenitutkimus vastaus negatiivinen.
Viime viikolla olin uudestaan verikokeissa ja lisäksi otettiin luuydintutkimus. Verikoevastaukset kunnossa, mutta luuydintä ei saatu tarpeeksi, joten ymmärtääkseni FISHin tulosta en tule saamaan. Mulla muuten imettiin 6 ruiskullista luuydintä ja tuntui että nesteet lähti korvistakin mutta silti näytteessä oli liian vähän luuydinsolukkoa, harmi. Fuusiogeenitutkimus tehtiin myös, mutta tuloksia en tietty vielä ole saanut.
Seuraava verikoe on huhti-maaliskuun vaihteessa ja luuydintä kuulemma ei tarvitse uusiksi vielä ottaa, koska veriarvot niin hyvät.
Nesteenpoistolääkityksen (Furesis comp)ja magnesiumin lopetin kokonaan, turvotukset ja krampit on hävinneet. Vatsansuojalääke (Somac 40 mg) on mulla nyt tarvittavana. Kaliumia ja kalsiumia otan edelleen kaksi pilleriä päivässä. Dosetti on siis kummasti keventynyt.
Joku liikunnasta kyseli, reilun kaksi vuotta mä olen aktiivisesti liikkunut. Ekat kolme vuotta diagnoosin jälkeen meni sohvalla makoiluun mutta sitten palasin harrastusten pariin. Kävelen tai sauvakävelen vähintään kolme kertaa viikossa puolesta tunnista puoleentoista ja lisäksi joogaan 90 min ja vesijuoksen 60 min kerran viikossa.Tuo on mun peruspohjani, ulkoilu voi toki olla myös hiihtoa, pyöräilyä tai rullaluistelua. Mulla on myös astma ja liikkumalla olen saanut keuhkoja toimiin paremmin ja kyllä liikkuminen auttoi paljon myös Glivecin tuomiin kramppeihin ja turvotuksiin. Puhumattakaan mielialasta!
Mukavaa keväänodotusta kaikille ja laittakaapa kuulumisia,
terkuin Unikko
- Glivecin lopetusunikko
- Re: Glivecin lopetusjussi
- Re: Glivecin lopetusvipsu
- Re: Glivecin lopetusjussi
- Re: Glivecin lopetussirpukka
- Re: Glivecin lopetusvaapukka
- Re: Glivecin lopetusunikko
- Re: Glivecin lopetusunikko