Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Hoidot ja seuranta

Re: Glivecin lopetus

Minulla todettu v-2003 KML ja hyvä vastine saatu 12/2003 joten lääkitys jatkettu edelleen.
Nyt viime vuodesta on sanottu, että voisi lopettaa lääkkeen mutta itse siitä saan päättää. Lääkärikin kyllä tuli siihen tulokseen lopulta, että koska olen sen verran herkkä kaikille niin jatketaan Glivecin syömistä entiseen malliin ehkä annosta voisi vähentää joskus (400mg pvä) vaikka vastine on hyvä ja tulos negatiivinen.

Tämä nyt poikkeaa vastauksesta mutta laitan tähän samaan.
Eli osaako joku suomentaa: potilas molekyyligeneettisessä remissiossa jolloin kromosomitutkimuksessa ei todeta ABL-BC- koettimella KML:ssä kuvattuja klonaalisia kromosomimuutoksia ja näin ollen tauti myös sytologisessa remissiossa, luuydin näyte myös samaan aikaan otettu ja tässä morfologinen reminssio?
Eli ymmärtäisin että tilanne vakaa ja tulos negatiivinen.
Turvotusta on ja väliin paljon, sekä kramppeja aikavälein.
Ilmavaivoja on jonkin verran, mutta otankin Glivecin aamulla aamupalan yhteydessä 200mg (esim.ruoan sekaan) ja iltapäivällä 200 mg myös ruoan sekaan ja nestettä ½ litraa niin ei nipistele tai tule vatsavaivoja. Vatsasuoja lääke menee kuurettain. Clivec alkaa vaikuttaa heti kun sen nielaisee eli on hyvä se laittaa jonkun ruoan joukkoon niin ei polta nielua tai nipistele vatsaa kuten minulla alkuun oli kun tuli tämä tapletti. Kapselihan oli aikaisemmin.
Nesteenpoistolääke yhdistelmä on ollut jo kolme vuotta nyt, mutta joskus tuntuu ettei ole hyötyä. Tämä Dierex mite ainakin tulisi lopettaa asteittain jos lopettaa sen ja varmaan muutkin samantapaiset lääkkeet.

Tsemppiä sinulle Unikko ja kerrohan kuulumisia <3
sekä kaikille muillekin joilla on lopetettu Glivec.
vaapukka | 15.1.2008 klo 20:59:56