Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Hoidot ja seuranta

Re: allogeeninen kantasolusiirto

Hei kaikille!
Olen jo pidemmän aikaa aina välillä seuraillut näitä keskusteluja ja nyt vasta ensi kerran rohkenin tänne itsekin kirjoitella. Ajattelin että voisin omalla tähän astisella jos voi sanoa positiivisella kokemuksellani auttaa mahdollisesti muita kantasolusiirtoa odottavia. Itselleni tehtiin allogeeninen siirto akuutin lymfaattisen leukemian hoidoksi puolitoista vuotta sitten ja olin silloin 25 vuotias nuori nainen. Kaikki sujui ihan suunnitelmien mukaan tosin lievää käänteishyljintää hoidetaan edelleen pienellä määrällä kortisonia mutta se ei kuitenkaan juurikaan vaikuta elämän laatuun jos pientä turvotusta ei lasketa.. kokemuksena siirto oli ehkä henkisesti itselleni rankempi kuin fyysisesti. Ja siirron jälkeen vierailin Meilahdessa aika useaan otteeseen erilasiten virusten ja hyljintöjen takia ja vasta tänä keväänä olen päässyt harventamaan kontrollikäyntejä. Nyt kaikki kuitenkin näyttää hyvältä.. vaikka toki tulevaisuus välillä pelottaakin. Opiskelut ja työssäkäynnin aloitin jo viime syksynä ja hyvin on sujunut! Kauheasti pelkäsin siirtoa etukäteen mutta nyt tuntuu että parempaa ratkaisua en olisi voinut tehdä. Paljon voimia kaikille saman asian kanssa kamppaileville ja aurinkoista kevättä !!
m79 | 19.4.2006 klo 12:06:06