Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Hoidot ja seuranta
Re: allogeeninen kantasolusiirto
Hei!Jatkanpa minäkin keskustelua kun vihdoin löytyy ihmisiä joille on tehty kantasolusiirto. Aikaisemmalla keskustelupalstalla käytin nimitystä luuydinsiirto ja ehkä siksi ei saman kokeneita löytynyt.
Myös minulla on aika hyvä kokemus siirrosta eli minulle tehtiin siirto 05/06. Ja minulle myös kokemus oli melkeinpä henkisesti raskaampi kuin muilta osin. Olin n.500 kilometrin päässä kotoa, joten koti-ikävä oli kova. Siirto kokonaisuudessaan meni ilman suurempia ongelmia, lukuunottamatta n.2 viikkoa kestävää kauheaa pahoinvointia. Kuukausi meni siirron yhteydessä ja aluksi viikottain kontrollissa, mikä välillä oli raskasta mutta olo oli huojentunut taas vähäksi aikaa kun asiat oli kunnossa.
Lievää kännteishyljintää oli ja on vielä edelleen suun limakalvoilla, johon on pieni annos kortisonia. Olen ollut kohta vuoden töissä ja töissä on mennyt ihan hyvin.
Välillä henkinen puoli on edelleen tiukoilla eli sairauden uusiutumisen pelko on voimakas kun olo esim.flunssan tai muun takia on huonompi, niin heti iskee pelko että mitähän tämä on. Ja itseään tarkkailee tarkasti, välillä liiankin tarkasti ehkä.
Kirjoitelkaa kokemuksia siirrosta ja sen jälkeisestä elämästänne.
- kuulumisia TiinaltaTiina
- Re: allogeeninen kantasolusiirtotuikku
- Re: allogeeninen kantasolusiirtotuulikki80
- Re: allogeeninen kantasolusiirtotuulikki80
- Re: allogeeninen kantasolusiirtovompatti