Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Hoidot ja seuranta

Re: Kokemuksia maksan leikkauksesta

Minulta leikattiin peräsuoli 5 vuotta sitten ja tauti ehti lähettää etäpesäkkeen maksaan, josta leikattiin pari vuotta myöhemmin oikea lohko 1/6 pois.
Onhan se iso leikkaus ja arpi on komea, mutta äkkiä siitä parani.
Maksahan kasvaa lähes entiselleen aika äkkiä.
Toinen pesäkelöytö tehtiin n. 1½ vuotta myöhemmin ja se leikkaus jäi yritykseksi, koska lähin imusolmuke oli metastoitunut ja sen takia leikkaus peruttiin ja otettiin vain se imusolmuke pois.
Samasta viillosta mentiin ja nyt siinä on kehkeytynyt jo arpityrä jota ei kai enää korjailla sen paremmin.
Lääkkeillä on tätä uusinta (vissiin ainakin hahta) yritetty tuhota. Olen vissiin saanut kaikki sytot jotka tähän tiedetään auttavan ja nyt äsken tehtiin siihen isompaan (n.8,5 cm) kasvaimeen kemoembolisaatio. Saa nähä miten se tuhoaa sitä. Toimenpide kai uusitaan ainakin vielä kerran. Se on aika iisi toimenpide, ainakin mulla.
Kävin hesassa Docrateksessa Hammingin jutusilla (käynti 332 €) ja soveltuisin virushoitoon näiden embolisaatio-hoitojen jälkeen.
Kaikkea pitää kokeilla, kun kunnallisen puolen myrkyt on saatu, enkä vittis jäädä loppua ihan helpolla odottelemaan, kun ikää on vasta 54 ja lapsiakin on 4, joista nuorin vasta 10 v. Töissäkin olen ihan normaalisti koko ajan käynyt.
Pitää vain repiä jostain rahat siihen kalliiseen virushoitoon...

Näistä mun vaivoistani olen kirjoitellut tällä nimimerkillä muutamaan otteeseen tuossa alempana, jos viittii näitä keskusteluja rullata.

Nyt nautin kesälomasta minkä pystyn.

Kivaa kesän jatkoa kaikille.
Tapzu. | 14.7.2011 klo 14:05:29