Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Hoidot ja seuranta

Re: Vaihtoehtohoidoista

Avoin keskustelu olisi minunkin mielestäni hyvä juttu, mutta toisaalta on vaikea tietysti vetää rajaa siihen mikä on mainontaa, mikä todellista keskustelua.
En usko että kukaan nykypäivänä jättäytyisi kuitenkaan normaalin lääketieteellisen avun ulkopuolelle pelkästään vaihtoehtohoitojen varaan, itse en sellaista ainakaan uskaltaisi tehdä.
Mutta voi niitä vaihtoehtoisia menetelmiä käyttää lisänä. Itse olen käyttänyt lisäravinteita, kalaöljyä, vitamiinivalmistetta ym , mutta olen kuitenkin tarkkaan lukenut tuoteselosteet ja varmistanut vielä itsekin ettei tule mitään päällekkäisyyksiä ts. moninkertaisia pitoisuuksia jostakin aineesta.
Samaten olen käyttänyt menestyksellisesti homeopaattisia tuotteita pahoinvoinnin ehkäisyyn. Se jos mikä oli mielestäni ennen kokeilua täyttä huuhaata, mutta ainakin minä sain todella siitä avun eli tehosi paremmin kuin kemialliset pahoinvointilääkkeet. Kokemusta on pitkältä ajalta molemmista, koska takana on useita sytostaattikuureja vuosien aikana.

Kuten sanottu vaihtoehtoja on olemassa, älää kuitenkaan hylätkö perinteistä lääketiedettä, Suomessa ollaan pitkällä syövänhoidossa ja lääkärit todella yrittävät auttaa meitä. Parannettavaa sillä puolella toki on paljon mm potilaiden kohtaamisessa ja kokonaisvaltaisessa hoidossa, mutta en minä usko että lääkärit ajattelevat ensisijaisesti lääketehtaiden voittoja, kyllä minä uskon että heidän tavoitteensa on kuitenkin potilaan parhaassa mahdollisessa hoidossa. Resurssit ovatkin sitten jo toinen juttu.
toiveikas | 24.1.2007 klo 11:16:50